apostasy May 22, 2008 Report May 22, 2008 Hejsan har som sagt ett problem, började med att ja hade allt lyse utom halvljus, sen igår bytte jag hela ljusomkopllaren inne kupen(den som man drar ut) fortf inget resultat, efter mkt om och men hittade jag ngn form av relä eller dyligt framme i motorn dit det gick kablar från bägge strålkastarna så ngt måste det ju vara, tog upp locket varvid det "tostrade" till lite , sen hör och häpna funkade inte heljuset heller, nu e de bara parkeringen som funkar, och stereon la av åxå och bränslepumpen (elpump) men efter ett tag när ja pillrat lite på säkringdosan under ratten så funkade stereo och elpump som vanligt men fortf inget heljus,halvjus? var sitter tex strålkastar strömställaren som det nämns om i instruktionsboken?jag vore grymt tacksam för hjälp är hel kass på bil el mvh/Fredde Citera
Nenne May 22, 2008 Report May 22, 2008 Kolla helljusomkopplaren framme till vänster på golvet. Citera
BTT535 May 22, 2008 Report May 22, 2008 Ljusreläet på min 73:a sitter under spolarbehållaren.Hade liknande fel och det var dålig jord så kolla detta först Citera
apostasy May 23, 2008 Author Report May 23, 2008 Tjena tack för hjälpen, hittade felet det var relät som var slut till hel och halvljus så ja få köpa ett nytt helt enkelt=) tack och lycka till med era bilar mvh/Fredde Citera
Recommended Posts