MrTeaser May 22, 2008 Report May 22, 2008 Har ett bekymmer med min GT -05a.. Motorn lägger av titt som tätt. Hände första gången när jag stod med bilen på tomgång, så började han gå ojämt som om han inte gick på alla cylindrar sen när jag körde iväg så rykte han framåt och dog, sen inte ett liv.. men han startade morgonen därpå! Har stannat 2 gånger efter det.. Och har alltid startat morgonen därpå! En gång under acceleration och en gång med farthållaren i på motorvägen på väg hem från verkstaden! där dom sa att dom inte fick fram nått fel med felsökningen men bytte en "krankmätare" eller vad det nu var, vilket inte hjälpte.. Nån som varit med om samma problem? ett standardfel kanske? Citera
grufman May 22, 2008 Report May 22, 2008 Ovanligt fel. Jag skulle kika på soppatrycket, låter som det, börja med nytt soppafilter. Jag skulle ha datorn uppkopplad och kolla parametern över bränsletryck i fuel railen... sannolikt inget avancerat. Citera
MrTeaser May 23, 2008 Author Report May 23, 2008 Nope har inte hunnit motortvätta än, har haft bilen 2 veckor nu hehe men kanske inget smart drag då? Jo verkar som det är nått med soppafiltret eller rentav pumpen, hade en kille från verkstaden och skulle hämta den idag och den dog efter 20 meter när han körde som tur var! hehe svårt att hitta nått fel när grejerna bara strejkar nån gång ibland. Citera
Recommended Posts