MrTeaser May 24, 2008 Report May 24, 2008 Någon som har nån erfarenhet av jm-tech kompressorer? finns det olika som ger olika hästar? pris? Citera
1096 May 24, 2008 Report May 24, 2008 Köpte ett KenneBell Blowzilla/Flowzilla kit till 5.0 där i höstas..... Och jag är nöjd med de grejer jag fick och förväntade mig. Billigare än att ta det själv från Usa just då. Nu är ju dollarn annorlunda dock...Kolla på Kenne Bells hemsida så ser du vad som finns till Din bil av just Kenne Bell... sen plockar de ihop ett kitt till Dig... Citera
LelleStang May 25, 2008 Report May 25, 2008 Hej MrTeaserJag har en Kenne Bell 2,4 som JM-tech monterat, idag så har KB uppgraderat 2,4an till en 2,6l med vad jag förstår ungefär likvärdiga prestanda, sedan finns ju möjligheten att montera deras 2,8l, deras 2,6 och 2,8 finns också i ett H-utförande för psi över 15.Annars är det rätt enkelt att uppgradera genom att byta remhjul (4min) och du har ca 15 whp per psi extra. Kom bara ihåg att det kan behövas extra oktan. Med 8-9 psi så ska det räcka med 98 oktan, 10-11 psi så "kan" det räcka med 99 (V-power) jag har dock kört med 102 oktan. Nästa steg på remhjulet kräver ytterligare oktan (går att läsa om på KBs hemsida) Har inte provat detta ännu men tanken är att höja till ca 12-13 psi och 109 oktan är hemtaget för ändamålet. Inväntar bara den nya växellådan som ska överföra kraften.Kenne Bell eller Whipple rules men KB har en fördel då du har JM-tech att tillgå.Mvh/Lelle Citera
Recommended Posts