Jump to content

Musse pigg 1an


Recommended Posts

Tack Nenne. Men undrar inte om detta är ett nyare projekt. Det har gått en del genoms Roffes händer. Det kan möjlighetsvis vara 2an. Kom ihåg vi körde mot Roffe i Piteå med våran Karman ghia som levde då. Roffe blev mycket imponerad att en turbo bil kunde gå så fort hela vägen. Dom var kända att inte göra detta. Så alla var säkra på att inte få pisk.

Roffe hade trean på den tiden. Senare kom sonen farande som en raket.

Det är spännande familj iallafall. Och Ford trogna är dom.

Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej Berra! Jo,du jag minns väl turbogian.Grym snurr på maskineriet.Var har den tagit vägen?

Lite uppdatering ang. mina projekt.

Musse pigg 1 ägs av en kompis till mig. Står nerplockat i ett garage på söder i Stockholm.Skall bli originalbil med tiden.

Musse pigg 2 finns trioligtvis i en lada i Norge. Har spårhundar ute för att lokalisera bilen.Vill ha den åter till Sverige.

Musse pigg 3 finns i Bjursås. Är ute på racebanonarna i sommar. Är gul och det står Dyno Don på dörren.

Musse pigg 4 finns utanför Oslo. Ägaren har inte kört ännu vad jag vet.

Mustang 3. an (Don Hardy chassi) finns i Trollhättan.

Silvermustangen på bild ägs av min son och hans kompis.Har inte kört med den sedan Tullinge lades ner.Står i garage.

Numera kör vi med en Ford Probe i Competition. Olika motoralternativ från 290 till 298 kubik. Sonen satte nytt svenkt i klassen (E)med 5,09 (201 m) i Malmö,samt Sundsvall med 8,23 sek (402 m) i år.Ligger för närvarande 2a i svenska mästerskapen 2008. Kämpar vidare med riktigt smallblock FORD mot Mantorptävlingen i juli. Inget annat fabrikat är aktuellt.

Med riktigt stora Fordhälsningar Rolf Sagelv

Link to comment
Share on other sites

Musse pigg 2 finns trioligtvis i en lada i Norge. Har spårhundar ute för att lokalisera bilen.Vill ha den åter till Sverige.

Er det inte exportforbud på den ;)

Skojar lite. Ta direktkontakt om du vil ha "lite" hjelp med spårningen :idea:

Skulle vel inte ta mere en 1 dag eller 2 :lol:

John Bakke

Norge

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret Roffe.

Polarna och jag brukar snacka om dig och din son. Vi följer era bragder och blir fortfarande imponerad. Hoppas att går bra för er. Ang Ghian så blev den till skrot på Åland en tävling. den blev både krokig och brann en hel del. Men det blev inga person skador som tur var. Och efter en sådan resa så lär man sig att alldrig köra på opreppade banor. Vi byggde en typ3 variant och körde en massa år med. Den finns fortfarande. Och den kommer att bli uppdaterad. Så vi hoppas på mitten åttor eller lite lägre. Vi får se. Men det blir en alchohol motor då. Som du läste så var det en gammal kompis som köpte din musse pigg etta. Men sålde den efter några år. Man var dum som inte köpte den av han. Fast jag hade min musse redan då. Och min dröm då var uppdatera den som Hasse Svensson hade gjort.

Mvh Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...