AJ June 21, 2008 Report June 21, 2008 Min Musse vill inte gå riktigt bra, den har en något ojämn tomgång, verkar som om någon cylinder inte tänder ibland samt att den dör en halvsekund under acceleration vid ca 5000 varv, ungefär som om varvstoppet hoppar in. Eftersom jag har en Predator som kan logga en massa värden tänkte jag höra om någon har kolla på vilka parametrar som är intressanta, antar att tändning och bränsle relaterat är det man ska kolla efter. Men som sagt, någon som har några ideér ? Kan väl nämna att jag har satt på en kompressor och i samband med det så har jag även satt dit en extra soppapump, nya spridare och en grad kallare tändstift. Har även pratat med Vortech som tyckte jag skulle kolla avstånden på stiften ! Citera
429SCJ-R June 21, 2008 Report June 21, 2008 Några grundvärden att börja med.RPMMAF countsMAF Flow #sSTFTLTFTPressure Drop Across the Injectors (fuel rail pressure)Fuel Pump Duty CycleSparkBattery VoltageSom vortech skrev, kolla tändstiftsgapet, på kompressormatade bilar så så får man inte ha för långt avstånd (spark blowout) kan inträffa. Hör med dom vad dom rekommenderar för avstånd och mät upp dina stift. Dessa bör dock inte ha påverkat din tomgång. Citera
AJ June 22, 2008 Author Report June 22, 2008 Några grundvärden att börja med.RPMMAF countsMAF Flow #sSTFTLTFTPressure Drop Across the Injectors (fuel rail pressure)Fuel Pump Duty CycleSparkBattery VoltageSom vortech skrev, kolla tändstiftsgapet, på kompressormatade bilar så så får man inte ha för långt avstånd (spark blowout) kan inträffa. Hör med dom vad dom rekommenderar för avstånd och mät upp dina stift. Dessa bör dock inte ha påverkat din tomgång.Hmm. Har varit ute en vända, loggade inte alla värden ovan men såg att fuel rail pressure droppade till 0 vi ca 5400 rpm. Annars låg den runt 32-40 psi. Vet inte vad som slår av soppapumpen, om det är den i sig som knasar eller om det är något annat som slår av den. Nåja, på han igen. Fast nu börjar det luta åt att kontakta proffsen i branschen........ Citera
AJ July 7, 2008 Author Report July 7, 2008 Efter en lite längre stunds felsökning av vår hovleverantör Grufman, hittades felet, jordfel ! Inte det första felet man misstänker på en 05:a kanske. 2 jordpunkter var lite lösa vilket orsakade en hel massa konstiga fel. Det där med el, varför ska det va så krångligt ? Varför måste det va så många sladdar Nåja, nu går bilen som en raket ! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.