Jump to content

Fundering


mustang65
 Share

Recommended Posts

Finns många olika sätt och olika rekomendationer...

Men för EEC-IV motorer så ställ in spjällstoppet (med tomgångsmotor urkopplad och spouten till fördelarn borttagen så du får fast baständning) så motorn håller sig på ett varvtal ca 100 varv under det tänkta tomgångsvarvtalet. När Du har korrekt varvtal ställer Du TPS på 0.90 - 0.95 Volt. Många kör med ett lägre värde runt 0.6V för att få en lite snabbare gasrespons och få lite "vidare" kurva om man mappar sprutet själv.

Sen beror det på lite om Du har vassare grejer på motorn som toppar, kam, större spjällhus eller mer flöde genom insuget över huvudtaget - hur man ska ställa spjäll och tps... går nog helt enkelt inte säga att så här ska det vara...

Om sen motorn vill tjuvstanna eller vandra på varvtalet när den är kall eller när man släpper gasen när man är ute och kör så ge den lite mer spjäll... då hinner helt enkelt inte tomgångsmotorn kompensera så mycket så motorn hinner hämta upp varvet...

Lycka till...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...