Jump to content

Recommended Posts

Jag har en fråga angående fällbart baksäte till en 67:a. Jag har ingen riktigt klar bild hur det ska monteras eftersom jag köpte en tom kaross och har därför inte själv plockat av sätet. Jag bifogar några bilder som är anknytna till mina frågor.

På första bilden syns en del av sätet som sitter ihop, som jag förstår är den delen som har en 90 graders vikning den som ska va längst fram när sätet är fällt. Den som sitter bakom är den man monterar i golvet? På nästa bild var ska den tredje delen sitta? På den som man monterar i golvet? Någon som har en bra bild på ett monterat säte?

Nästa bild är på ett fäste i golvet, jag antar att det ska riktas bakåt även om det är vinklat inåt på bilden. Men vad är det man fäster där?

Golvfästet skall som du skriver inte vara vinklat, i deta så tror jag att du fäster innerpanelen DVS den som täcker rutan och hjulhuset.

Den lösa biten är skall vara monterad på golvet mellan bakrutan och baksätesryggen, den blir som en hatthylla fast på golvet.

Den 2 delade detaljen fungerar som hållare för ryggstödet.

skruvar man fast ryggstödsdynan i den två delade panelen, i den panelen som man fäster i golvet?

Hur fäster man den tredje detaljen? såg inga skruvhål direkt i den. De där kromade "handtagen" som sitter i ytterkanterna på den, vad har de för funktion?

Ryggstödet i den delen som man fäster i golvet.

Den tredje detaljen skruvas fast med skruvar som går rakt igenom den och ner i golvet. De kromade kopparna är till som stöd för den tvådelade detaljen, den skall utrustas med 2st gummidämpare som vilar i kopparna