MrFrolla July 10, 2008 Report July 10, 2008 Tjenare...Oerfaren som jag är vet jag ganska lite om bilar.. Var till Trollhättan idag (20 mil enkel resa) och gjorde bullertest..Bilen gick inte igenom hade ett snitt på lite drygt 80db och max är runt 74..Killarna som utförde detta kollade då på avgas systemet och det verkar som att det sitter ett flowmaster performance system på.. (nyimporterad och tog för givet att allt var original)Någon som vet var man kan få tag på godkända ljuddämpare eller rent utav original ljuddämpare som får bilen att helst låta som en elbil tills reg besiktningen är färdig? Tacksam för alla svar! Citera
Joach July 10, 2008 Report July 10, 2008 Vet att Mekonomen har något som kallas Decibelinsats, för 42kr... eller 129kr beroende på storlek, de dämpar ljudet något och är en billigare lösning.Vet dock inte om Bilprovningen ser genom fingrarna på sådant??Alternativ 2 är att du byter med någon som har standard och gör testet och sedan byter tillbaka - tar max 20 minuter att byta om det bara är ljuddämparen som är bytt!Sätter in en bild med översikt av Decibelnivåer på olika avgas-system.... eller s k performance system, kommer från http://mustanglife.tenmagazines.com/articles.asp?page=tenarticle&aid=3827 Citera
Joach July 10, 2008 Report July 10, 2008 Förresten... så här ser Flowmaster ut invändigt... Att jämföra med 'S197-muffler guts' som är standard!Och en artikel om Flowmaster vs Standard... http://www.fordmuscle.com/archives/2005/03/05Mufflers/ Citera
RoTe July 10, 2008 Report July 10, 2008 Någon i klubben måste väl kunna låna ut sina originaldämpare? Jag skulle gärna lånat ut dom men tyvärr är det ju väl cirka 50 mil bort till västkusten... Antar att det inte bara är jag som har såna liggandes. Citera
tomasaxel July 10, 2008 Report July 10, 2008 Jag lånar gärna ut mina orginal, dom ligger ändå och samlar damm, finns i Borås. Citera
Corvette July 11, 2008 Report July 11, 2008 jo nog har man dämpare liggandes å skräpandes samt kattarna.. Citera
Recommended Posts