Jump to content

Import VS köpa här


Jimmy_the_1

Recommended Posts

Funderar som många andra att importera en 05 från USA. Och vad jag läser mycket på forumet att det många tycker det inte värt att importera själv för att spara typ 20000 kr eller dylikt.

Jag har försökt jämnföra så gott det går och nu senast på blocket låg den billigaste GT på 205 lakan...

När jag läser på Dealster/chriscarl så står det att man kan få hem samma musse för 160 lakan.(då färdig att köra)

Kan detta verkligen stämma? kan man spara så mycket på att importera?

Link to comment
Share on other sites

personligen skulle jag satsa på en 06 eller 07 istället. Mkt som är fixat.

För att svara på din fråga: Ja, det går nog att spara så mycket. Några saker man bör tänka på bara:

1) Du kommer få svårt att provköra bilen i staterna

2) Ingen garanti alls. Köper du från handlare här får du ofta en Fragus

3) Ingen handlare som kan ta ngt ansvar

4) Ingen möjlighet till finansiering.

I övrigt är det supernice att importera själv. Jag har gjort det massor av ggr och har aldrig blivit blåst. Kör hårt.

Link to comment
Share on other sites

tackar, väldigt bra svar. Men nu blir det ännu svårare att bestämma sig. Har dock tänkt först köpa nästa år. Kan alltid hoppas de sjunkit lite till, för min del.

Funderar dock på det där att blir svårt att provköra bilen i staterna. Brukar inte de flesta åka över och provköra sina objekt eller brukar man hellre hitta någon som kollar upp bilen i staterna? För det är väl ingen som bara köper genom att kolla på bilderna och så?

Link to comment
Share on other sites

tackar, väldigt bra svar. Men nu blir det ännu svårare att bestämma sig. Har dock tänkt först köpa nästa år. Kan alltid hoppas de sjunkit lite till, för min del.

Funderar dock på det där att blir svårt att provköra bilen i staterna. Brukar inte de flesta åka över och provköra sina objekt eller brukar man hellre hitta någon som kollar upp bilen i staterna? För det är väl ingen som bara köper genom att kolla på bilderna och så?

jag har köpt typ 10 bilar och 7-8 båtar, har aldrig bekymrat mig om att åka över först. har aldrig blivit blåst heller.

Link to comment
Share on other sites

Hej!! Snart skall 3st Mustanger och en Corvette lastas på båten till Sverige .Bilarna står på Titan-shipping just nu ,nästa vecka lastar dom kanske bilarna på båten.Fraktföretaget heter Evergreen har jättestora container båtar.

Verkar att fungera bra genom min kontakt Gregg Adler i Californien.

Han tittade på min egen bil innan jag köpte den och lade handpenning på den

också så att bilen blev min.Fixar alla papper också på bilen.Han tar foto på bilen också när transportbilen hämtar den. 3st av bilarna kommer ifrån samma ställe där jag köpte min bil,Huntington Beach Ford riktigt seriösa att handla bil med.Med dom rätta kontakterna går allting att fixa.

Mvh Evert

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...