hovis July 13, 2008 Report July 13, 2008 hej har regbes. min 66 ht nu utan anmärkning men jag har ett annat problem det blir skakningar i hela karossen när man kör. när jag står still och varvar upp motorn så på vissa varv ruster det ordentligt och den går ojämt. har kollat tändning 7grader och den startar kanonfint. var börjar man att leta. cmc492 hovis Citera
CMC 1061 Berra July 14, 2008 Report July 14, 2008 Verkar som du har någon obalans. Det kan vara svägnings dämparen. Berra Citera
hovis July 14, 2008 Author Report July 14, 2008 har kollat komp idag och det är 10.5 på alla cylindrar stiften ser bra ut.vid vissa varvtal börjar motorn vibrera det är svårt att höra om den misständer eller det är obalans. nån som har några idéer, hovis Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 14, 2008 Report July 14, 2008 Hej.Kolla svängdämparen bakom nedre remskivan, vevaxel,vulkningen kan ha släppt och då flyttar sig svängdämpningenberoede på varvtal. Det är ganska vanligt att svängdämparens vulkning torkatmed följd att svängdämparen flyttar sig och ger ganskahäftig obalans på motorn. Citera
Recommended Posts