Jump to content

Pris på mustang ht 1964-1967 i bra skick?


Recommended Posts

Hejsan!

är ny här och tänkte jag skulle ställa en fråga!

Jag letar just nu efter en Ford Mustang och skulle vilja ha lite mera "kött på benen" så tänkte att här måste väl finnas många som vet vad man får ge för en fin mustang? Har bara varigt och tittat på 2st än och dom kostade ca 120-125000:- och var inte så mycket att hurra för i mina ögon :( . (dåligt lackade och rostiga mm..) så min fråga är vad får man ge för en mustang som är i ett bra skick? vill säga ingen rost, bra lack och inte totalt uppspacklade. då min uppfattning är att man får betala en del mer för en i ett bra skick!?

letar inte efter en i ett utställnings skick då man får acceptera vissa saker är ju trots allt ingen ny bil.

väldigt tacksam för svar!

Mvh Michael larsson

Link to comment
Share on other sites

Ja utbudet är i princip rostburkar eller fina Mustanger.

Dom är ju så gammla nu så antingen är dom renoverade eller så är det mer eller mindre vrak.

Tidens tand äter uppp dom på alla sätt

Köper du en rishög så kommer du garanterat få punga ut med dubbelt du redan betalt i en massa reparationer.

Mitt råd är att du inte ska titta så mycket på vad den kostar.

Försök hitta en som är bra renoverad, utan rost och som du verkligen vill ha!

Se till att hela drivlinan är tipp topp och renoverad.

Jag garanterar dig att det blir billigare än fixa ett vrak för 125.000

(Om du nu inte har intresse att mecka med bilar? )

Räkna minst 150-200.000 om du inte är så kräsen på modell och motor

Ännu mera om det ska vara någon speciell modell med massa motor?

Typ en fastback GT eller Cab så klättar priset

Det är en väldigt stor bredd i prisbilden på Mustanger idag så det är svårt att sätta generella priser

"Bättre gråta en skvätt när du betalar det kommer du snabbt glömma bort! Däremot kommer du sedan länge njuta åka runt i en bra Mustang"

Link to comment
Share on other sites

Okej, ja det var nästan vad jag anade, men säg t.ex. att jag köper en för ca 170000:- i mycket bra skick, hur står sig värdet på en sån efter ett par år? ställer frågan då många jag pratat med säger att dom ökar eller iallafall ligger kvar på samma värde om man vårdar dom.

Link to comment
Share on other sites

Just nu tippar jag på att iallfall alla relativt vanliga fina Mustanger kommer sjunka kommande år.

Mustanger är ofta ombyggda med andra motorer, transmission, bromsar och annat.

Det är just dessa "moddade" Mustanger jag tippar inte kommer stiga speciellt.

Beror naturligtvis på vad som är gjort.

Orginal Mustanger och helst lite udda modeller kommer hålla sig och säkert på längre sikt forsätta öka

På kort sikt 1-2år tror jag som sagt 90% av alla Mussar kommer sjunka.

Det är svårt att svara på ditt exempel 170.000 om den kommer sjunka eller ej.

Det är helt beroende på vad det är för bil.

I just den "mellanprisklassen" finns det väldigt mycket av på marknaden.

Räkna med att du i bästa fall får pengarna tillbaka iallfall om den är i samma skick eller förbättrad.

Lågkonjuktur och en mättad marknad gör att "guldåren" för de som säljer Mustanger är slut

Det är vad jag tror iallfall.

Nu när räntor och osäkerheten vad som händer framöver i arbetslivet gör att folk springer inte och köper onödiga leksaker.

Prövade på skoj hur många träffar på blocket jag fick på Mustanger äldre än 1981

ca 200st !

Det är mycket så här års!

Vänta till i höst så är det säkert dubbel och billigare

Intressant är att många bilar där har en "sänkt pris" indikation på sig.

Dom blir alltså inte sålda! Iochförsig är det svårsålt så här mitt i semestern.

Kanske inget bra svar du fick totalt men det är iallfall inget svårt att hitta en bra Mustang i fint skick

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...