Jump to content

mustang67 cab


Recommended Posts

HEJ KAN NÅGON HJÄLPA MIG ATT LÖSA VAD JAG HAR FÖR MOTOR I MIN BIL KÖPTE DEN SOM EN 289 MEN TROR ATT DET ÄR EN 302 NUMMRET ÄR 8C29 C80E-6015A. DET STÅR IN GJUTET I TOPPARNA OCH UNDER INSUGET 302.

NÄSTA FRÅGA HAR NÅGON NÅTT TRIX HUR MAN FÅR I MOTON MOT AUTOMATEN UTAN ATT DEN LÅSER SIG? GÅR INTE ATT DRA RUNT MOTON NÄR LÅDAN OCH MOTON HAR SKRUVATS FAST RIKTIGT LOSSAS BULTANA CA 1 VARV GÅR DET BRA. MVH LARSSA :roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Under 1968 användes ibland 302-block även när man byggde 289:or, när Ford inte fick fram 289-block i tillräcklig omfattning. Enligt Bob Mannels bok "Mustang and Ford Small block V8 1962-69" ( http://www.fordsmallblock.com/ ) var det dock tidigare (under 1967) som man använde C8OE-6015-A för att bygga 289:or, och därför borde det vara en 302. Ditt motorblock är ju gjutet 29 mars 1968 (8C29). Det enda sättet att veta säkert är att mäta slaglängden på vevaxeln, om du inte har kvar aluminiumbrickan med motorkoden som ska sitta på en av bultarna till oljesticksröret (på en -68 i alla fall).

En tanke slog mig angående din andra fråga. Du har inte monterat momentomvandlaren på motorn innan du försöker få ihop motor och låda? Man måste ALLTID först montera momentomvandlaren på växellådan och snurra på den till man känner att alla axlar "hoppar i". Sedan monterar man ihop motor och låda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...