Lumek August 8, 2008 Report August 8, 2008 jag har org kolvar, stakar, vevaxel, topplock , grenrör, insug mm (begagnat 400mil)bara att höra er när ni nått gränsen. Citera
AJ August 8, 2008 Report August 8, 2008 jag har org kolvar, stakar, vevaxel, topplock , grenrör, insug mm (begagnat 400mil)bara att höra er när ni nått gränsen. Såja, du kanske når ditt först Citera
1096 August 8, 2008 Report August 8, 2008 Ge den bara tillräckligt med bränsle så.... Spikar det är det ju kalkat men innan dess hoppas jag vi kan har rätt skoj... Fan inget håller för evigt... Är man bara med på leken så... en moderat tändkurva/bränsletillförsel i förhållande till överladdet och Du kommer klara dig rätt långt... Citera
Lumek August 10, 2008 Author Report August 10, 2008 jag har org kolvar, stakar, vevaxel, topplock , grenrör, insug mm (begagnat 400mil)bara att höra er när ni nått gränsen. Såja, du kanske når ditt först japp, jag har redan nått gränsen så jag kan även erbjuda ett bättre beggat block med 2 extra hål för vevhusventilationen. Citera
1096 August 11, 2008 Report August 11, 2008 Va härligt... vad hände då? För mycket ladd och för lite bränsle som vanligt? Eller var det inget som tog emot i botten när effekten steg?Sånt där har ju lite skarm trots allt.... Citera
grufman August 12, 2008 Report August 12, 2008 Va härligt... vad hände då? För mycket ladd och för lite bränsle som vanligt? Eller var det inget som tog emot i botten när effekten steg?Sånt där har ju lite skarm trots allt....heeeeelt. galet. vad hände? Citera
1096 August 13, 2008 Report August 13, 2008 Det är ju ett skolexempel på hur de veka standard 5.0 blocken ger sig vid rejält för mycket överladd eller på tok för mycket gas... Delar sig ju längs med kammen eller iaf spricker... nog rätt sällsynt att det går så här långt... Bilden och några andra på just den "högen" kommer från ett forum, 200hästar lustgas på toppen vid redan övervarv... Citera
Janne Holm CMC1740 August 13, 2008 Report August 13, 2008 Det är då man blir imponerad över Micke Kågereds 500cui blockkan ge närmare 7000hkr utan att spricka Citera
streetsaleen August 14, 2008 Report August 14, 2008 jag är mäktigt imponerad av den feta kompressor på en Top Fuel dragster Citera
Recommended Posts