J-E Christiansson Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 Har köpt via NPD en Rally-pack. Enl. medföljande kopplingschema skall ledningen från + på spolen ha ett motstånd på 1,3 ohm.Bilen har en motståndskabel idag från tändningslåset till spolen,så att den alltid matas med ca 8 V. Det finns ingen ledning från startmotorn som i starten matar spolen med 12 V.Behöver jag då åndå ha ett motstånd i kabeln från spolen till varvräknaren?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 Hej.Själva varvräknaren skall kopplas in mellan tändningslåsoch motståndskabeln till tändspolen, om den kopplas inutan motstånd går varvräknaren fel och efter en tid såpajar den. Det finns alltså en gummerad rosa kabel som är motstådskabel,den är ansluten till tändningslåset med en skarvkontackt original, dra isär skarven och koppla in varvräknarenmellan dessa hane och hona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra Posted August 11, 2008 Report Share Posted August 11, 2008 Eller om du skaffar shop manual. så står det med bild hur du ska gå till väga. dessutom är den ovärdelig när man ska skruva.Berra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J-E Christiansson Posted August 12, 2008 Author Report Share Posted August 12, 2008 Tack Lars, hade inte fattat att den skulle kopplas i serie från tändningslåset, nu går den bra, kanonfin nyproduktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.