Fröberg August 18, 2008 Report August 18, 2008 Jag har flera lister i krom runt om bilen t.ex. fönster. Är det risk för vattensamling under dessa och som i sin tur kan ge upphov till rost?Har ni haft några problem med detta på era bilar? Tips på åtgärder? Citera
CMC 1061 Berra August 18, 2008 Report August 18, 2008 Hejsan. Nu har inte jag samma modell som du. Men min är en 65a HT och där finns lister. Som jag lärt mig. Är att vara noga att hålla rent. Från smuts barr, och annat skit som stoppar upp vattnet. Samt att det är kitt eller om det är något annat namn på detta. Ska vara segt och inte hårt. Hårt lika med torkat och får sprickor i sig. Då kan vatten och smuts krypa ner och bilda rost. Lycka till med din fina bil. Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 18, 2008 Report August 18, 2008 Hej.Eftersom jag gjort iordning olika årsmodeller så kan jagbara säga att rost är vanligt rut rutor, min åsikt är att detbrukar vara mer rost runt bakrutan än framrutan. Jag har för min egen skull sparat massor av bilder på sådant som jag gjort, har du intresse av detta så fårdu säga till. Skillnaden på rutmontering är att 65-68 sitter rutan i engummilist som gör att det brukar vara mer rostskador,F.O.M. 69 limmas rutan vilket då gör att detblir tätare och att det då också blir mindre rostskadat. Citera
Fröberg August 18, 2008 Author Report August 18, 2008 Hej.Eftersom jag gjort iordning olika årsmodeller så kan jagbara säga att rost är vanligt rut rutor, min åsikt är att detbrukar vara mer rost runt bakrutan än framrutan. Jag har för min egen skull sparat massor av bilder på sådant som jag gjort, har du intresse av detta så fårdu säga till. Skillnaden på rutmontering är att 65-68 sitter rutan i engummilist som gör att det brukar vara mer rostskador,F.O.M. 69 limmas rutan vilket då gör att detblir tätare och att det då också blir mindre rostskadat. Är det ett bra vinterprojekt att gå igenom dessa eller är det bättre att ta det när det är dags? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 18, 2008 Report August 18, 2008 Hej.Det är inte nödvändigt att hoppa på detta, gör det i samband med ett eventuellt rutbyte, det blir och är en del jobb att göra detta. Bilderna hamnade i fel ordning. Citera
Recommended Posts