Jump to content

Featured Replies

comment_59287

Hejsan. Nu har inte jag samma modell som du. Men min är en 65a HT och där finns lister. Som jag lärt mig. Är att vara noga att hålla rent. Från smuts barr, och annat skit som stoppar upp vattnet. Samt att det är kitt eller om det är något annat namn på detta. Ska vara segt och inte hårt. Hårt lika med torkat och får sprickor i sig. Då kan vatten och smuts krypa ner och bilda rost. Lycka till med din fina bil.

Berra

comment_59288

Hej.

Eftersom jag gjort iordning olika årsmodeller så kan jag

bara säga att rost är vanligt rut rutor, min åsikt är att det

brukar vara mer rost runt bakrutan än framrutan. :roll:

Jag har för min egen skull sparat massor av bilder på

sådant som jag gjort, har du intresse av detta så får

du säga till. ;)

Skillnaden på rutmontering är att 65-68 sitter rutan i en

gummilist som gör att det brukar vara mer rostskador,

F.O.M. 69 limmas rutan vilket då gör att det

blir tätare och att det då också blir mindre rostskadat. :?

  • Author
comment_59289
Hej.

Eftersom jag gjort iordning olika årsmodeller så kan jag

bara säga att rost är vanligt rut rutor, min åsikt är att det

brukar vara mer rost runt bakrutan än framrutan. :roll:

Jag har för min egen skull sparat massor av bilder på

sådant som jag gjort, har du intresse av detta så får

du säga till. ;)

Skillnaden på rutmontering är att 65-68 sitter rutan i en

gummilist som gör att det brukar vara mer rostskador,

F.O.M. 69 limmas rutan vilket då gör att det

blir tätare och att det då också blir mindre rostskadat. :?

Är det ett bra vinterprojekt att gå igenom dessa eller är det bättre att ta det när det är dags?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...