Jump to content

Lagerbyte Generator


Fredde77

Recommended Posts

Hej Fredde.

Kul att höra från dig igen, lagret sitter låst bakom en platta,

skruvas bort 10A355 först för att frigöra lagret. :?;)

Hej Lasse,

Får be om ursäkt för min anonyma tillvaro. Det har varit en del den senaste tiden :oops: Tro nu inte att jag har ledsnat på mussen för det 8) Min rullande renovering är avklarad vad anbelangar kaross- samt det mekaniska. Nästa fas är att angripa det elektriska och att lägga in ny ljudisolering i kupén. Då denna fas ej är påbörjad så är det förmodligen anledningen av att jag så sällan ställer frågor på forumet. Men tro för all del inte att jag inte kollar in hemsidan. Det brukar bli ett par gånger i veckan.

Jag och mussen har avverkat ca 100 mil tillsammans i sommar och fler lär det bli 8) Tyvärr hade jag ett mindre bakslag efter besiktningen i somras. Min nya generator hade slutat att ladda varför batteriet dog på väg hem efter besöket hos bilprovningen (som för övrigt gick alldeles galant). Då jag tog isär generatorn visade det sig att ett kol "hängt" sig varför det hela löste sig ganska snabbt. Hur som bestämde jag mig för att i samma veva ta itu med orginalgeneratorn vilkens lager var helt slut. Därför ovanstående fråga :roll:

Men hur får man bort plattan? Krävs ett specialverktyg eller skall 10328 och 10335 tas bort först...

Tack för ovanstående svar ;)

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det var ett bra tag sedan (år) jag renoverade en generator

sist, har för mig att man tar loss framifrån först alltså rem-

skivan, sedan drar man ur axeln. :?

När väl axeln med delar är urdragen så skall det vara ett

minimalt problem att byta lager. :?

Varför inte byta generator till en med inbyggt laddrelä, och

skrota bort laddrelä och annat löst till den gamla. ;)

Så gjorde jag på min FD Mach1, det blev minst lika bra

om inte bättre än den gamla. ;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...