JohanT5 September 4, 2008 Report September 4, 2008 Jag håller på att skruva ihop min 70 cab och har stött på några gröna kablar som jag inte vet vad dom ska vara till.Allt som jag kan komma på har sin kabel och hur jag än letar så hittar jag dom inte i elschemat.Är det någon som känner igen dom?I annat fall så lägger jag dom löst bakom panelen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 4, 2008 Report September 4, 2008 Hej.Härligt att se att du är p.g., gröna kablarna är dom heltgröna eller finns det någon tun färgstrimma. Citera
JohanT5 September 4, 2008 Author Report September 4, 2008 Ja, jag kan liksom inte hålla mig ifrån garaget.Kablarna är helgröna och har "vanliga" kabelskor med svart skydd runt.Dom ligger i kabelstammen så dom ingår borde varit med från början. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 4, 2008 Report September 4, 2008 Skickar mitt färglagda schema 1970 på din privata mail. Dessa går endast att köpa från mig, jag arbetar just numed olika årsmodeller, översatta på svenska o färglagda. Citera
Janne Holm CMC1740 September 5, 2008 Report September 5, 2008 Har fått för mig att jag hade några hängande kablar där. Är ett tag sedan jag var där och rev. De kan inte vara till klockan som sitter på MachI ? Citera
JohanT5 September 5, 2008 Author Report September 5, 2008 Elschemat i färg var en riktig höjdare. Vad ska du ha för ett sådand inplastat och klart Lars? (Du kan svara på min mail).Det finns totalt 4st av dessa gröna kablar och tack vare Lars elschema har jag lokaliserat en till bältesvarnare men dom andra hittar jag inte.Klocka, handsfacksbelysning och innerbelysning mm har jag kopplat in. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 5, 2008 Report September 5, 2008 Hej.Jag har inte bestämt priset, du får bli den som kollarigenom om något är oklart, på vissa platser byterkablarna färg i en sk splice eller förgrening, normaltär att man undrar vad i H. Ibland är denna splice en plats för färgbyte elleren förgrening till olika enheter, elkabel får då olikafärger beroende på vad för enhet som skall kopplas Citera
Bobbe cmc 2103 September 5, 2008 Report September 5, 2008 Jag har ett par gröna kablar som går till ciggtändare,visserligen en -71:a. Citera
JohanT5 September 5, 2008 Author Report September 5, 2008 Ciggtändaren är också redan kopplad.Lars jag ska lusläsa ditt schema och återkommer om jag hittar något oklart. Citera
Recommended Posts