Jump to content

Recommended Posts

Snyggt!! :D

Hade själv planer att byta till något som liknade t ex Corvette C4'ans backspeglar (US modell förstås....) och nu finns dom ju :D :D

Ser lite smidigare ut än dom orginalmonterade "Pickup"-backspeglarna som jag tycker är lite väl stora på en sportbil.....

Personligen tycker jag att dom ser bedrövliga ut... För att uttrycka sig milt. Ingen harmoni med resten av karossen tycker jag.

Och, nej, jag tycker inte att pick-up backspeglarna vi kör med är snygga... Men det borde gå att få fram ett mer harmoniskt alternativ.

Nicke: Du kan ha en poäng där, jag har nämligen inte lyckats hitta någon bild där man kan se helheten på bilen, de bilder jag sett visar bara backspegeln och en liten del av bilen....

Våra Mustanger har ju den klassiska kantigheten men är ändå runda i utseendet, svårt att hitta ngt som passar då..

Mina referenser är från Corvette och då främst C4 då man helt krasst delade in bilarna i US bil eller Tyskimport (dvs dom som hade 4-kantiga pickisbackspeglar)

Så vad ska man då försöka hitta? C4'ans speglar är ju mer 3-kantiga och skulle säkerligen harmonisera med våran front. Problem då är att Corvettespeglarna sitter på dörren och våra på sidorutan......

Ngn som sett något annat kanske? Skulle fungera med samma utformning fast mycket MINDRE storlek....