Jump to content

Recommended Posts

Hej!! Börjar bli lite orolig för mina köpekontrakt från Usa. Gregg min kontakt han sa att han skickade dom förra veckan. Hur lång tid tar det att skicka brev från Usa? Pratade med Nordtrafik idag dom sa att man kunde tulla in bilen på kopiorna.Men man måste ha orginalet vid ursprungkontrollen sa dom,stämmer det? Har fått papper ifån Nordtrafik att tulla in bilen på. "Mussen kommer den 19 september till Sverige. Får väl bilen en vecka senare förhoppningsvis.

Hej!! Får väl dom denna veckan förhoppningsvis.Man skall skicka in köpekontrakten 7 dagar innan bilen kommer till Göteborg.

Hittade några bilder på container båten Genoa som fraktar Saleenen till Sverige.

Schyssta bilder... fast man skulle ju ha konstant magsår om man visste att ens bil stod på en sån båt när den åker genom Hurricane-vattnen ...

Kul om den liksom tappar av ett par containers i blåsten....

Eller att dom kommer fram fast upp och ner.....

Usch... är nog tur man inte vet allt....

Hej!! Tackar för alla svar. Fick mina Sales Contract idag, nu kan jag skicka in mina handlingar till Nordtrafik för förtullning. Jag sov dåligt när orkanen Gustav var på väg till New Orleans. Båten skulle till Houston ,Texas först en vända var där några dagar innan stormen kom dit. Man kan kolla på China Shipping ,på deras hemsida var båten befinner sig.Tror att allt blir bra.