Tony.S CMC 2246 September 5, 2008 Report September 5, 2008 Jag har studerat priserna lite på Mach 1 under 1 månad sedan jag köpte min, och kan konstatera att många bilar inte kommer upp ens till reserverade priserna längre. Det blir tuffare för jänkarna att ta ut höga priser på halvdåliga bilar nu. Sedan jag köpte min har dollarn gått upp 65 öre, vilket har gjort 10000:-. Har redan tjänat 10K . Däremot på riktigt fina big block bilar verkar det som priserna håller i sig ännu.Men när dollar passerar 7 kr, tror jag det blir problem även där att få ut priserna som de begär. Jag jämnförde en exakt lika dan bil som har varit ute flera gånger som jag köpte. De begärde 24K, men den kom alldrig över 17K någon gång. Citera
johnny-57 CMC1544 September 6, 2008 Report September 6, 2008 Hej.Det är väl inte så höga priser i staterna med prutmån och annat. Det är skillnad när dom kommer hit till Sverige.Försäljaren lagt på 100tusen. Citera
Tony.S CMC 2246 September 6, 2008 Author Report September 6, 2008 Hej.Det är väl inte så höga priser i staterna med prutmån och annat. Det är skillnad när dom kommer hit till Sverige.Försäljaren lagt på 100tusen.Jo, det är klart, men Billströms och de andra bilförmedlarnas priser räknar jag inte med, de är aldeles för höga. Är det någon som köper där Köper man en fin mach 1 71-73 i USA så ligger priserna från 130000-160000:-. Räkna sen kallt med 30-35 tusen till innan du har bilen i garaget, frakt inrikestransport, 12%moms och avgifter. Sedan skall den regbesiktigas och då får man nästan alltid kostnader. Slutsumma runt 170000-200000:-. Så det är väl inte konstigt att de begär 250000:- om de skall tjäna 50K Citera
Nenne September 6, 2008 Report September 6, 2008 Glöm inte den dåliga amerikanska ekonomin, inte så lätt att låna pengar där borta som det var för ett-två år sedan. De med amerikanska mått skyhöga bensinpriserna bidrar nog också till sjunkande priser på alla bilar utom de riktigt intressanta (som t.ex. Big Block modeller). Citera
Recommended Posts