Jump to content

musse i new york trakten

ekan

Recommended Posts

hej! nu är det snart tid att åka över!

planen är att åka över till new york ungefär i slutet på oktober och köpa min bil. mustang 06:a. tänkte bara höra om ni här vet eller känner till nån speciell bilhandlare eller så i närheten som är värd att besöka?

jag har även en rätt så trevlig lista med delar som jag hade tänkt köpa och ta med mig, så även där undrar jag om ni känner till nån shop eller liknande. vill i princip bara kunna gå in och plocka på mig delarna skulle det vara så att man får ta en hyrbil eller så och köra en bit så är det inga problem, men nåt borde det väl finnas i närheten??

tacksam för svar

hej! nu är det snart tid att åka över!

planen är att åka över till new york ungefär i slutet på oktober och köpa min bil. mustang 06:a. tänkte bara höra om ni här vet eller känner till nån speciell bilhandlare eller så i närheten som är värd att besöka?

jag har även en rätt så trevlig lista med delar som jag hade tänkt köpa och ta med mig, så även där undrar jag om ni känner till nån shop eller liknande. vill i princip bara kunna gå in och plocka på mig delarna skulle det vara så att man får ta en hyrbil eller så och köra en bit så är det inga problem, men nåt borde det väl finnas i närheten??

tacksam för svar

Det bästa är att du kollar runt på www.autotrader.com och www.cars.com och skriver in zip 07002 (Terminalen där bilen skickas ifrån i New York) och sen tar du och väljer hur långt därifrån du är villig att åka för att kolla på en mustang, sen är det bara att välja ut några stycken att kolla på.

Den bästa affären i närheten tror jag är Mustang Unlimited ( www.mustangunlimited.com ) Som ligger i Connecticut ca 22-25 mil från New York. Va själv där när jag va och tog hem min bil från New York och köpte grejer. Dom har inte alltid allting hemma, så det bästa är att kontakta dom innan du åker så dom kan beställa hem allting du vill ha innan du kommer dit.

har kollat massa på autotrader... hittar inte så många i new york trakten med de krav jag har : manuell, v8, coupe, svart eller grå, med svart skinnklädsel.... men är det inte så att där finns gott om firmor??? alla kan ju inte lägga ut bilarna på nätet ellerhur?

har hittat ett ställe för delar i närheten som verkar bra iallafall :americanmuscle.com har en del av de saker jag vill ha, dock ej bmr´s stage 2 väghållningskit, men det kanske jag får beställa sen.