Jump to content

Recommended Posts

Har en C4 automat i min -64½, med 289:a och 4portsförgasare.

Det skall ju gå att justera på modulatorn, när de olika stegen i lådan ska gå in.

Vid vilken hastighet ska andra respektive tredje steget gå in vid lätt gaspådrag ?

Som det är idag, så går andra steget in vid 10 km/tim, och tredje steget vid 30 km/tim.

Är detta rätt eller ska jag justera ?

Finns det någon nackdel med att den växlar upp så tidigt ?

Dina växlingshastigheter låter helt normala, tycker jag. Jag tycker inte att det är någon nackdel att det växlar tidigt när man har en råstark motor. Hellre det än att bilen ligger kvar och "drar på växeln" även när man är lätt på gasen. Vill man åka undan är det ju bara att gasa mer så att bilen drar längre på varje växel (eller t o m trycka kick-down).

Hej.

Använd gärna manuell växling 1-2-D, här kan man själv

avgöra lite hur man vill axa, läs gärna på lite om manuell

körning automat. :?

När man lärt sig så är D ett avkopplande läge, växlingar

i D läge är justerbart b.l.a. vid vackum modelator, eller

som skrevs tidigare gaspådrag. 8)

Att lådan växlar snabbt från 1-2-D är normalt i låg hastighet

lådan tryckväxlar, detta tillsammans med utväxling 2.79:1

eller 3.00:1 gör att det blir bekväm åkning. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...