September 11, 200816 yr comment_60749 Hej allihopa! Är ny på forumet av den anledningen att jag börjat intressera mig för Mustanger! Har varit inne på GM f-body en längre tid, men varför inte vidga sina vyer lite Jag har tankar på att köpa mig en 95-98 Mustang med 3,8 v6 att glida i året runt. Är bosatt i Malmö och det blir aldrig vinter här nere, bara 6 månaders konstant höst. Varmgarage och spolplatta har jag också så den biten har jag klart. Hur är dessa bilar i övrigt? Något speciellt som är värt att kolla upp vid en eventuell affär? Kamkedja eller kamrem? - Bytesintervall? Hur är lådorna - manuell och automat? Driftsäkra? Har läst på att v6:an ligger kring 160-170 hk. Skall ju inte använda bilen till så mycket bus utan mest ha en fräck glidare. Har även läst mig till att det skall vara möjligt att köra under litern - med manuell?Kom gärna med massor av tankar, idéer och annat! Mvh Stoffe
September 11, 200816 yr comment_60763 Det jag kan komma på direkt är väl att topplockspackningarna gärna ger sig lätt.
September 11, 200816 yr comment_60764 Carfax.com kolla om bilen är krockad eller så. Kostar en slant, men ofta kan någon här på forumet hjälpa dig.
September 11, 200816 yr comment_60791 Stoffe .. käre vän ... ge dig själv en V8:a istället, ett val du aldrig kommer att ångra. Ingenting blir dyrare av detta val ... bara bättre.Dom flesta som valt "sniksexa" ångrar sig efter ett tag. Välj en 8:a på 5.0 liter (0,87 l/mil) direkt å njut året runt mvh/frasse
September 12, 200816 yr comment_60807 glöm 6an... kör på 8an direkt även om jag personligen skulle satsat på en 96a eller nyare, fast det är en annan diskussion
September 15, 200816 yr comment_61021 efter 96 fick gtn en nyare motor. istället för 5liter blev det en modern 4.6. bra båda två enligt mig. hade en 5liters jag. kanon bil. dock nya diagnos systemet efter 96. kan va bra.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.