fast_back September 22, 2008 Report September 22, 2008 Jag har en 69:a med c4 som jag vill stoppa i en 5-växlad manuell låda i.Självklart så saknas det ju en kopplingspedal i min bil, samt bromspedalen är ju bredare.Måste jag ha tag i ett komplett pedalställ från en manuell bil eller räcker det med pedalerna?Sen undrar jag om det är olika bromspedal för servoassisterade bromsar och inte, i manuella bilar?Mvh/Marcus Citera
Per Berglund September 22, 2008 Report September 22, 2008 HejJapp du måste byta pedal.Har själv gjort det och det är nästan 10cm skillnad på pedalerna Citera
fast_back September 23, 2008 Author Report September 23, 2008 Ok, så jag behöver ett komplett pedalställ till en manuell bil med servobromsar om jag nu ska köra med det, stämmer det?Servotrummor och servoskivor, är det någon skillnad mellan bromspedalerna där? Citera
Per Berglund September 23, 2008 Report September 23, 2008 Jag tog en bild på ett pedal ställ för manuell växellåda.Den har haft trumbromsar och den pedalen sitter vid det röda clipset på bilden.Men som du även ser så finns hålet för skivbromspedal redan på plats i pedalstället.Bifogar även en montage skiss Citera
fast_back September 23, 2008 Author Report September 23, 2008 Tackar!Är det där något du ska sälja? Citera
Per Berglund September 23, 2008 Report September 23, 2008 Tackar!Är det där något du ska sälja?Nej jag skulle själv för ett par år sedan installera en manuell och skaffa då detta.Men husbygge kom emellan och nu är jag dessutom så jäkla nöjd med automat kombon så det får ligga i träda ett tag. Citera
fast_back September 23, 2008 Author Report September 23, 2008 Ok. tack ska du ha, nu vet jag vad jag ska leta efter! Citera
fast_back September 24, 2008 Author Report September 24, 2008 En sak till, vilka årsmodeller kan man använda sig av? Citera
fast_back October 17, 2008 Author Report October 17, 2008 Har ev. fått tag på ett pedalställ från, enligt säljaren, antingen en 65:a eller en 66:a.Vet någon om det passar i min 69:a? Citera
fast_back October 29, 2008 Author Report October 29, 2008 Hej igen, med risk att bli tjatig, men är det någon som vet om pedalstället från en 68:a passar i en 69:a?Har ev. ett sådant på gång.Mvh/Marcus Citera
Recommended Posts