Jump to content

Hur finansierade du ditt bilköp?

grufman

Hur finansierade du huvuddelen av ditt bilköp  

84 members have voted

1. 1. Hur finansierade du huvuddelen av ditt bilköp

• Hade kontanta medel sparade (hårt arbete alltså)
    • Tog ett billån
    • Belånade villan/lägenheten
    • Spelvinst
    • Arv
    • Gåva (från frugan/föräldrar typ)
      0
    • Aktie/fondförsäljning
    • Klubba ner grannkärringen (övrigt alltså)

Recommended Posts

Det kanske är en lite känslig fråga, men det vore intressant att veta, framförallt med tanke på "krisen" som så många snackar om.

Well, vi kör en omröstning.

Det kanske är en lite känslig fråga, men det vore intressant att veta, framförallt med tanke på "krisen" som så många snackar om.

Ja - det är inte bara en känslig fråga - utan jag undrar (och vill veta) varför i hela friden Grufman Bil ställer frågan :?:

Ja - det är inte bara en känslig fråga - utan jag undrar (och vill veta) varför i hela friden Grufman Bil ställer frågan :?:

Jo, för vi är egentligen i maskopi med skatteverket.. hehe

Nä, men jag är intresserad av att veta om importen av nya mussar kommer avta eller inte. Det handlar ju nämligen om hur folk finansierar sina inköp. Snackar vi att de flesta kör med höjda huslån så kanske man kan misstänka att den gruppen minskar pga ränta osv.

Det har ju vräkt in mussar och det är alltid intressant att veta om man kan misstänka att det fortsätter.

Att svaren på frågan skulle ge en indikation på om importen kommer att öka/minska verkar svårt att förstå...

/M-O

Lustig fråga.

Jag köpte min första Mustang 1985 som jag renoverade

och den har betalt alla efterföjade genom värdeökning

och renovering. 8)

Inte en extra krona har det kostat efter den första

Mustangen 1985 för 27.000.- mer än arbete (renovering)

som är jäkligt kul och bildande. 8)

Tills dagens dato har jag haft 6 stycken mussar, än är jag

inte nergrävd, man skall smida................... ;)

Du kan va lugn grufman ;) importen kommer att öka, ty, jag sålde allt mitt aktieinnehav i vintras, när jag tyckte att det började gå utför, och insåg före sommaren att det verkade vara en bra ide att investera i en mustang.

Jag kan nu konstatera att bara idag rasade börsen över 7%, och dollarn har gått upp 20% sen jag betalade min pålle. ***gnider händer*** 8)

Alltså, importen kommer att öka allteftersom fler och fler inser att en mustang är en bättre investering än börsen :roll:

Kontanta medel och aktiebesparingar är ju förresten samma sak. Ingen har pengarna hemma i madrassen (väl?), huruvida man förvarar dom på banken eller börsen förändrar inte att det är surt förvärvade slantar, börsen ger bara, ibland, en högre avkastning, men det gör rouletten också, tillfälligtvis :) Just nu e börsen sämre än banken, som e sämre än mustangen, alltså får det bli mustangen :)

Hejhej

Kanske fel ställe att få statistik som ni kan ha någon nytta av?

Ett forum brukar ju samla entusiaster för något speciellt, i det här fallet Ford Mustang. Jag tror därför att vi här på forumet kanske är relativt okänsliga för konjunktursvängningar då många av oss under längre tid sparat eller bytt upp sig för att få den Mustang man vill ha (eller är på god väg) och har då marginaler vid ev konjunkturnedgång så att Mustangen inte är det första som ryker.....

Du kanske skulle ha större nytta av att kolla med dom som pysslar med nyförsäljning eller relativt nya Mustanger t ex Exclusive och ClassicMotors och kolla hur många procent dom säljer med finansiering, kan tänka mig att där är det många som kanske köpt en Mustang på krita för att det verkar vara en häftig bil men det kunde lika gäran ha blivit en Nissan eller nåt. Där tror jag att konjunkturkänningarna kanske skulle synas bättre?

Det ligger mycket i vad föregående talare skriver.Jag är iallafal j----t glad att jag köpte min Shelby när Dollarn var 6kr :D skulle jag köpt idag så skulle samma bil kosta minst 60000 mer :shock: Och till helgen är den besiktad och klar snacka om att det blir en lång lackris :twisted:

Det ligger mycket i vad föregående talare skriver.Jag är iallafal j----t glad att jag köpte min Shelby när Dollarn var 6kr :D skulle jag köpt idag så skulle samma bil kosta minst 60000 mer :shock: Och till helgen är den besiktad och klar snacka om att det blir en lång lackris :twisted:

Den är alltså hemma Roger

Grattis eller vad man nu säger :D

Ska bli kul att se den later on :D