87gt50 October 5, 2008 Report October 5, 2008 Här kommer en liten video på fabriksbyggda prototypen av 2008 Mustang Cobra Jet:http://www.adz2go.com/mailmgt/templates ... video.htmlDen är byggd av Ford Racing, men både MPR och Roush är anlitade till att göra delar av den. Kommer att tillverkas 50 st av Ford Racing, och de byggs för att vara legala i NHRA Stock Eliminator.mvhJocke Citera
87gt50 October 5, 2008 Author Report October 5, 2008 Förresten, här kommer en länk till ett annat Stock Eliminator bygge på en flång ny Shelby GT 500 Convertible:http://9500rpm.com/shelby/index.html Citera
ThomasFB October 6, 2008 Report October 6, 2008 Skall ta en titt på den första på Sema08, enligt uppgift ser den ut att vara där... Citera
87gt50 October 6, 2008 Author Report October 6, 2008 Jepp, skulle tro att den finns där. Hade gärna åkt dit jag med, men det får väl bli ett annat år... Citera
ThomasFB October 6, 2008 Report October 6, 2008 Ford och Ford Racing brukar hålla se väl representerad på Sema.Man behöver väl inte själv åka till Vegas alla år, finns mycket annat kul i USA oxå? Kul att träffa folk dock, "alla" är där.Hur snabb är den där 2008:an? 11.xx / @ 115 mph? Citera
87gt50 October 6, 2008 Author Report October 6, 2008 Har inte sett några siffror, men ska den vara med i matchen så borde den gå 10or, lite beroende på hur de tänker klassa den. Snabbaste A/S har ju gått höga 9or och jag tror det är nånstans där de vill ligga i klass.Se till att plåta detaljer tills du skäms på SEMA, jag är nyfiken!! Citera
ThomasFB October 7, 2008 Report October 7, 2008 Det är alltid intressant att se vad man hittar på då det är "fabriksbackup" med i bilden. Då har man en del resurser att ta till (menar inte bara pengar här). Mitt antagande om 11 sek var i mildaste laget, med dagens teknik är man givetvis snabbare.Kanske det finns en datasheet där bilen står uppställd. Skall titta efter. Egentligen är det ju inte tillåtet att plåta, men många gör det ändå. Citera
87gt50 October 10, 2008 Author Report October 10, 2008 Här kommer lite nya bilder på den här bilen: Citera
Recommended Posts