grufman October 12, 2008 Report October 12, 2008 Vi har planer på att införa något som vi kallar för "Gratis Diagnos". Lyser check engine-lampan? Inga problem. Rulla bara in så drar vi ut koderna och släcker lampan.För att åtgärda felet plockar vi hem nödvändiga delar och byter ut dessa (detta blir dock inte gratis tyvärr). Behöver vi felsöka mer ingående så kommer det också debbas per timme.Det innebär alltså att man kan komma in till oss, få koderna avlästa kostnadsfritt och sen åka därifrån utan några krav på att köpa eller betala något. Vettig idé flickor? Citera
Tobias CMC1505 October 12, 2008 Report October 12, 2008 Tycker jag låter kanon! Men du får nog leta en stund för jag har inte hittat någon Databox i min änsålänge. Citera
Gäst October 12, 2008 Report October 12, 2008 Mycket bra, jag kommer dock vända mig till er iaf.Känns som om man kan lita på er och så bor jag ju i Stockholm också... Citera
AJ October 12, 2008 Report October 12, 2008 Det innebär alltså att man kan komma in till oss, få koderna avlästa kostnadsfritt och sen åka därifrån utan några krav på att köpa eller betala något. Vettig idé flickor?Så du menar att det idag kostar pengar hos er för att få er att att kolla koden och sen tala om hur mycket det kostar att laga bilen ? Citera
RoTe October 12, 2008 Report October 12, 2008 Det innebär alltså att man kan komma in till oss, få koderna avlästa kostnadsfritt och sen åka därifrån utan några krav på att köpa eller betala något. Vettig idé flickor?Så du menar att det idag kostar pengar hos er för att få er att att kolla koden och sen tala om hur mycket det kostar att laga bilen ?Det gör det på många verkstäder. Volvo tar väl 400kr för en sådan diagnos. Citera
grufman October 12, 2008 Author Report October 12, 2008 Det innebär alltså att man kan komma in till oss, få koderna avlästa kostnadsfritt och sen åka därifrån utan några krav på att köpa eller betala något. Vettig idé flickor?Så du menar att det idag kostar pengar hos er för att få er att att kolla koden och sen tala om hur mycket det kostar att laga bilen ?Japp, vi tar 875kr inkl moms för datafelsökning och en offert på vad reparationen kostar. Betänk väl att det ofta, men inte alltid, behöver göras en del felsökning för att säkerställa vad som egentligen är fel.Ett exempel:Om jag har en ford där jag får en felkod som innebär att flödet i EGR-systemet är för lågt, vad skall jag byta? Egr-ventil? Egr-sensor? Egr-solenoid? Databox? Vacuumslangar? Egr-rör?Eller ett annat exempelOm jag har en Ford mustang 2005 och får en felkod på kamlägesgivaren, vad tycker ni jag skall byta?Nåväl, att dra ut felkoderna är en sak, men ofta behöver man mer - dock inte alltid. Citera
Chili October 13, 2008 Report October 13, 2008 Tycker "Gratis Diagnos" låter alldeles förträffligt!!Tror det skapar en Winn-Winn situation, kunden får direkt förtroende för verkstaden och bara "besparingen" på felsökningen gör att han lämnar in bilen istället för att försöka själv, och verkstaden får en ny nöjd kund Citera
grufman October 13, 2008 Author Report October 13, 2008 Tycker "Gratis Diagnos" låter alldeles förträffligt!!Tror det skapar en Winn-Winn situation, kunden får direkt förtroende för verkstaden och bara "besparingen" på felsökningen gör att han lämnar in bilen istället för att försöka själv, och verkstaden får en ny nöjd kund vi tänkte att det skulle vara ungefär så. Citera
Hajas October 14, 2008 Report October 14, 2008 När kan jag komma upp till er med bilen? Behöver jag boka tid? Citera
grufman October 14, 2008 Author Report October 14, 2008 När kan jag komma upp till er med bilen? Behöver jag boka tid?ring när du är påväg. Dock ej fri diagnos ännu Citera
Gäst October 14, 2008 Report October 14, 2008 När kan jag komma upp till er med bilen? Behöver jag boka tid?ring när du är påväg. Dock ej fri diagnos ännuNär blir det gratis då?Ingen idé att åka upp förrän det gäller.... liksom Citera
grufman October 14, 2008 Author Report October 14, 2008 När kan jag komma upp till er med bilen? Behöver jag boka tid?ring när du är påväg. Dock ej fri diagnos ännuNär blir det gratis då?Ingen idé att åka upp förrän det gäller.... liksom Haha, vi ska ta en funderare på det i ledningsgruppen på firman. Men det kanske kommer. Vi får se! ;-) Citera
Recommended Posts