Tobias CMC1505 October 14, 2008 Report Share October 14, 2008 Snabb fråga.Om man ska byta givare till bensinmätaren, måste man byta hela insatsen eller är det bara en givare som går att byta? Har inte varit där och rivit än så vet inte hur det ser ut men antar att det inte sitter en digitalmätare i tanken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra October 14, 2008 Report Share October 14, 2008 Det sitter komplett i tanken. Du måste lossa den in under. En klämring och en stor o ring som tätning sen är det bara byta ut allt.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 October 14, 2008 Report Share October 14, 2008 Hej.71-73 sitter givaren på vänster sida, sitter med en låsringoch gummitätring, vanligt fel är att flotören blivit sönderfrättav bensin. Gör inte som jag gjorde, se till att all bensin är ur innandemontering av givaren. OBS anslutningen av el är min egen på givaren, ochHammarlacken på bakaxeln också. F-n saknar även denna Mustang, blev så sentimentalatt jag måste lägga ut en bild. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 October 15, 2008 Author Report Share October 15, 2008 Den var förnedrande fin! Då är det bara att beställa en sådan då, om ingen har en över dvs? Men Lars, är det Hammarlack du målat avgasröret med? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 October 15, 2008 Report Share October 15, 2008 Jo så är det med avgasrören, fick sig ettpar slängar färg, jag sydde ett eget systemmed ett antal rörskarvar. Slipade ner svetsar och målade, tänka sigatt det även funkade på avgasystem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts