Jump to content

Recommended Posts

Jag funderar på om man skulle trimma vidare i vinter. Tankarna går till smidda delar i motorn så jag kan ladda på lite mer med kompressorn. Är det nån som gjort nåt liknande här hemma? I staterna är det ju rätt poppis, var och varannan på forumen har passat på att stroka motorn när de bytt vev/stakar/kolvar känns det som. Frågan är, ska man köpa ett helt shortblock eller bara en "rotating assembly"? Ett shortblock blir ju självklart dyrare men vilka merkostander får man om man tar den billiga vägen utan shortblock? Räcker det att bara hona blocket och smacka ihop det igen?

Självklat blir det ju ny tune, packningar osv men jag funderar kring skillnaderna mellan ett klart shorblock/använda gamla blocket.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...