Fredrik fd 863 February 2, 2004 Report February 2, 2004 Funderar på att byta från standard backspegel till en så kallad remote-spegel (inifrån ställbar), med det verkar som om de är placerade lite olika.Jag vill ju inte gärna ha ett synligt hål i plåten framför / bakom den nya spegeln. Mest tänker jag på att det skall gå att öppna vent-rutan utan att slå i spegeln.Min fråga är alltså - går det att byta spegel utan att ändra placeringen?????/Fredrik Citera
göran cmc 302 February 2, 2004 Report February 2, 2004 Svar nej,Jag har Shelby-speglar på min 68-cab.Tillverkade en rostfri platta som motsvarade foten på den gamla spegelnmonterade den i flygeln med originalskruvarnaMonterade sedan den nya spegeln i plattanFixat och ganska snyggt. Citera
Fredrik fd 863 February 3, 2004 Author Report February 3, 2004 Tack för det snabba svaret.Får gå hem på kammar'n och fundera vad jag skall hitta på för nåt!!!/Fredrik Citera
fast66 February 3, 2004 Report February 3, 2004 Remotespegeln sitter längre bak och jag är ganska säker på att det främsta hålet från std.spegeln kommer att synas. Funderade själv på detta för ett antal år sedan, men har sålt av remotespegelm istället. Citera
Fredrik fd 863 February 3, 2004 Author Report February 3, 2004 Tack för det, så lätt var det att spara de dyra pengarna - de kan vi konvertera till 150mil på sköna sommarvägar istället!!!!!/Fredrik Citera
Recommended Posts