mr_c Posted November 29, 2008 Report Posted November 29, 2008 Hej!Har precis skaffat mig en musse nu, så inför sommaren vill man ju fixa lite med bilen såklart! Är då en 96- GT cab, sitter automatlåda i. Enligt tidigare ägare så ska de sitta en del delar från SVT modellen under huven, vad vet han dock inte då detta ska ha gjorts i staterna innan den importerades hit. Vad kan det vara för delar som SVT hade som skiljer GT'n? (om man ska kika under huven så man inte råkar beställa nå liknande från summit alltså)Vad mer kan man göra med motorn för att få mer ös i den? Inte hunnit kört speciellt mycket men den är ju allt annat än pigg...Mvh Mr_C Quote
grufman Posted November 29, 2008 Report Posted November 29, 2008 Det jag skulle rekomendera, något som är prisvärt och blir ballare, det är ett nytt avgassystem (mer muller) och en rappare utväxling på bakaxeln. Det gör MYCKET på 0-100. Gamla sug-4.6'an går nog inte att massera så mycket utan att kompressor/turbokonvertera... men då känns det vettigare att köpa en nyare bil istället, typ cobra. Quote
mr_c Posted November 29, 2008 Author Report Posted November 29, 2008 hmm konstigt.. blev visst 2 trådar vilket de inte skulle va =/.Flytta gärna inläggen till den första tråden om de går?Men nåväl, okej, vad för utväxling ska man ha då? O hur blir varvet på motorvägsfart då?Mailade summit o frågade, o de hade att rekomendera headers, annat spjällhus, något vassare kammar o nån bränsletrycks grejj.Sen ska de ju givetvis byggas system också Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.