Gäst November 30, 2008 Report November 30, 2008 Nu har jag skiftat hjul.Shelbys orginal 9,5" fälgar med 255/45-18 samt 285/40-18Hur mycket luft?Sedan skulle vi kalibrera TPMS.Körde "nyckel/broms"-tricket men ingen tutsignal, vad kan vara fel?Fick inte heller Predetor tunern att lira, den kände inte att jag slog på tändningen i slutfasen av en "installation".Körde innan med 17" 235 orginal med allwetherdäck från USA, riktigt mjuka lamelldäck.- Riktigt högt däck/vägljud i kupén. (Finns det tystare däck än Good Year Eagle F1?)- Inta alls lika fin komfort som det var med 17"+ Känns att den har bättre väggrepp+ Ser 1000 ggr bättre ut+ Fick plats med Brembo-bromsar (Shelby org) Citera
S. Garneij November 30, 2008 Report November 30, 2008 Nu har jag skiftat hjul.Shelbys orginal 9,5" fälgar med 255/45-18 samt 285/40-18Hur mycket luft?2,8-3 bar skulle jag pumpat iSedan skulle vi kalibrera TPMS.Körde "nyckel/broms"-tricket men ingen tutsignal, vad kan vara fel? Har du gjort återkopplingen som jag berättade om när du hämtade bilen? dvs koppla tillbaka en ljusgrön sladd bakom smart junction box (finns färdigt där bakom, bara att trycka i en kontakt)/Simon Citera
Gäst November 30, 2008 Report November 30, 2008 Öhhh....Återkoppling?Måste förträngt! Var sitter boxen? Citera
S. Garneij November 30, 2008 Report November 30, 2008 Den sitter innanför kick panelen på passagerarsidan. Det hänger en grön kabel med en kabelsko på som ska kopplas ihop med en ljusgrön kabel med motsvarande kabelsko. När det är gjort kan du komma in i programmeringsläge. När programmeringen är klar ska kabeln kopplas bort igen./Simon Citera
Gäst December 1, 2008 Report December 1, 2008 Å kick panelen är var?Kommer nog förbi Er o ställer in, har ni dosan? Citera
Corvette December 1, 2008 Report December 1, 2008 ja vi har allt för att fixa din bil... Simon skruvar just nu så jag svara åt honom... Citera
Chili December 1, 2008 Report December 1, 2008 Stiligt Arno! Blev ju kanonsnyggt!Ska du inte ut på bana så räcker det kanske med 36-37PSI i däcktryck Citera
Gäst December 1, 2008 Report December 1, 2008 Ok, som jag har nu då, 2,5 kg Jag är kononnöjd med hjulen, gillar dom!Ingen bana ännu men Gotland Ring vore nått.Måste isf "kitta" fett!!!! Härliga bromsar jag har nu iaf, känns sköna och tar bra! Citera
streetsaleen December 2, 2008 Report December 2, 2008 Ok, som jag har nu då, 2,5 kg Jag är kononnöjd med hjulen, gillar dom!Ingen bana ännu men Gotland Ring vore nått.Måste isf "kitta" fett!!!! Härliga bromsar jag har nu iaf, känns sköna och tar bra!Bankörning i Sviesta (linköping) i Maj annars!! Citera
Chili December 3, 2008 Report December 3, 2008 Var och hämtade mitt set i går Får nog revidera däcktrycket då fälgarna ju är tokbreda (9,5") och fram så finns det inte speciellt mycket gummi utanför fälgen. Så det är nog bra att trycka i lite mer som någon rekomenderade ovan typ 2.8-3.0 om man inte vill kasa på fälgkanten i kurvor.... Citera
Gäst December 3, 2008 Report December 3, 2008 Var och hämtade mitt set i går Får nog revidera däcktrycket då fälgarna ju är tokbreda (9,5") och fram så finns det inte speciellt mycket gummi utanför fälgen. Så det är nog bra att trycka i lite mer som någon rekomenderade ovan typ 2.8-3.0 om man inte vill kasa på fälgkanten i kurvor....Kör med 2,5, tycker det grepar bra, man kanske gasar för lite??? Citera
*Micke* December 3, 2008 Report December 3, 2008 Bankörning i Sviesta (linköping) i Maj annars!! Citera
Recommended Posts