Jump to content

Featured Replies

comment_64956

Hej.

En liten skillnad blir det, men det förutsätter att du

kör mycket på krokig väg och kanske lite hårdare

än normalt. 8)

För att få ut något mer av väghållning, bör man

montera även andra stötdämpare, fjädrar mm.

Men en liten bit på vägen är man med byte av

kränghämare. :)

Någonstans måste man börja. ;)

  • 2 weeks later...
comment_65540

Att bara byta ntill grövre kränghämmare fram ger en försämrad väghållning då bilen bara blir än mer understyrd.

För att få en förbättring måste det till en bakre kränghämmare som är relaterad i grovlek till den främre.

Behöver Du uppdatera Dig på väghållningens mysterier - kolla på SET:s hemsida ( se länkar ) - finns dokumentation att läsa / ladda ner för att förkovra sig innan ban börjar bygga väghållning.

  • Author
comment_65567

Jag tänker på det du skrev Göran,jag har varit på eran hemsida och tittat många ggr.Och ser att ni grejar fina väghållningskit och kuggstyrning och mycket annat. Har också funderat nåt ditåt.Men nej jag skall ha kvar 1960 tals nostalgin.(har en laserblå familjeraser om jag vill ha comfort) Det att jag vill byta ut krängningshämmaren fram är att den har en skada, så då tänkte jag sätta GT:ns original hämmare.Det finns väl ingen bak? Men måste man ändå sätta dit en? Eller kan man bara byta den främre och sen eventuellt justera framvagnen om det behövs,och bara åka så?

  • Author
comment_65579

Hej Du är tidigt uppe du janne.Skall plocka ner hela framvagnen och då blir det automatiskt att jag ser över alla gummin och bussningar.Det är lika bra nu när jag har plocka ur motorn och det tillhörande detaljerna till den. Man måste ju hålla grejerna i skick. Det är ju långt till våren.

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...