Hans Bergman December 4, 2008 Report December 4, 2008 Hejsan.Är det någon som vet om det går bra att byta framkrängningshämmare från standard till GT på min -65 cab?Och blir det någon skilnad på körkomforten? Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 4, 2008 Report December 4, 2008 Hej.En liten skillnad blir det, men det förutsätter att dukör mycket på krokig väg och kanske lite hårdare än normalt. För att få ut något mer av väghållning, bör man montera även andra stötdämpare, fjädrar mm.Men en liten bit på vägen är man med byte avkränghämare. Någonstans måste man börja. Citera
göran cmc 302 December 18, 2008 Report December 18, 2008 Att bara byta ntill grövre kränghämmare fram ger en försämrad väghållning då bilen bara blir än mer understyrd.För att få en förbättring måste det till en bakre kränghämmare som är relaterad i grovlek till den främre.Behöver Du uppdatera Dig på väghållningens mysterier - kolla på SET:s hemsida ( se länkar ) - finns dokumentation att läsa / ladda ner för att förkovra sig innan ban börjar bygga väghållning. Citera
Janne Holm CMC1740 December 18, 2008 Report December 18, 2008 Hejsan.Är det någon som vet om det går bra att byta framkrängningshämmare från standard till GT på min -65 cab?Och blir det någon skilnad på körkomforten? Citera
Hans Bergman December 18, 2008 Author Report December 18, 2008 Jag tänker på det du skrev Göran,jag har varit på eran hemsida och tittat många ggr.Och ser att ni grejar fina väghållningskit och kuggstyrning och mycket annat. Har också funderat nåt ditåt.Men nej jag skall ha kvar 1960 tals nostalgin.(har en laserblå familjeraser om jag vill ha comfort) Det att jag vill byta ut krängningshämmaren fram är att den har en skada, så då tänkte jag sätta GT:ns original hämmare.Det finns väl ingen bak? Men måste man ändå sätta dit en? Eller kan man bara byta den främre och sen eventuellt justera framvagnen om det behövs,och bara åka så? Citera
Janne Holm CMC1740 December 19, 2008 Report December 19, 2008 Titta till på dina olika gummibussningar de kan vara slitna om de ej är byttasedan kan du även göra en sk Shelbysänkning. Använd sökfuktionen så hittar du säkert massor om den sänkningen här på forumet.sedan en framvagnsinställning sitter aldrig fel. Citera
Hans Bergman December 19, 2008 Author Report December 19, 2008 Hej Du är tidigt uppe du janne.Skall plocka ner hela framvagnen och då blir det automatiskt att jag ser över alla gummin och bussningar.Det är lika bra nu när jag har plocka ur motorn och det tillhörande detaljerna till den. Man måste ju hålla grejerna i skick. Det är ju långt till våren. Citera
Hans Bergman December 29, 2008 Author Report December 29, 2008 Är det nån som vet vad det är för lapp som vi hittade under en framstol på en 1967 GTA fastback? Det står MSWBP 5 24 66 FA7F 2051 D2 C7ZB 65 63 101 A Gott Nytt År. Citera
Recommended Posts