68Wobbler cmc1093 December 21, 2008 Report December 21, 2008 Ja... vad kan jag säga, jag var SÅ ARG på mig själv. Jag lämnade in min Mustang till en biltvätt/polerare som hade ett bra erbjudande med en tvätt polering och lackskydd behandlinng etc etc. När jag så skulle hämta min bil hackade den så konstigt och motorn hade ett mycket högre varvtall, när jag la i växlarna hoppade den liksom till sådär konstigt. Kom hem i garaget och hörde :" rinkel tinkel rinkel tinkel under motorhuven. Stängde av fort som fa... Jag ringde Göran från SET som kom forbi på lördag morgon..... ALLA stötstängerna var bjöda två hade gått av varpå vipparna hade hamnat på snedden. Killen på tvättfirman sa att han hade kört med den till sin "andra" firma för att städa invändigt??? Det sa han inget om när jag lämnade in den, och jag sa eftertryckeligt att den INTE skulle köras med, jag bor i samma hus så de kunde bara ringa mig om de behövde flytta på den. Kalaset kostade mig 7800.- och det var inte inklusiva tvätten... Nu ligger det hela hos almäna reklamationsnämden.... Citera
CMC 1061 Berra December 22, 2008 Report December 22, 2008 Dynamit. Kan det vara något? Kan försöka att tillhandahålla det. Det är kanske drastiskt. Men blev så upprörd när jag läste detta. Tyvär har jag både sett och hört om detta tidigare. Blir lika upprörd varje gång. Kan inte förstå. Hur man kan ta sig sådanna friheter och köra sönder en annans persons bil. På detta sätt. Det är en skam för alla som håller på med bilar. Hoppas verkligen att du får rättelse, med detta. Önskar dig en trevlig jul och Gott nytt år. Bera Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 22, 2008 Report December 22, 2008 Hej.Är det verkligen så att stötstänger pajar så lätt, tror inte attdet är grundfelet, om någon gasat så att sådant händer så borde synas på en del andra saker. Vilken typ av kombination är det i din maskin, är motorn uppskrämd standard, en något så när Fordmaskin klararen hel del. Jag hoppas som Berra att du får hjälp, en utfrågning avgrymmare sort borde göras hos rekondfirman, jag skullealdrig köra med en annans bil i onödan. Dessutom skall man inte behöva flytta bilen hit och dit vi rekondarbete. Nästa gång kan du lämna till mig så blir det garanteratbilligare och kanske bättre. Citera
Gtttggg December 22, 2008 Report December 22, 2008 Tråkigt att sånt här händer bara för man ska lämna in sin bil för polering eller verkstadsjobb. De skulle istället gått ut med erbjudande om motorsprängning eller skrotbilsrally för då hade de vara mer ärliga. Hoppas det ordnar sig för dig, 68wobbler.För min del är jag inte orolig att sånt här ska hända dels jag känner killarna som tar hand om min bil när det gäller jobb som jag inte kan fixa själv och dels min bensinmätare går baklänges så det är ingen risk att nån tar ut den på vägen eftersom det är nästan soppatorsk officiellt. heheJag var inne på att koppla mätaren rätt i samband med annat mekande men lät det vara eftersom endast jag vet var mätarens nål ska stå när tanken egentligen är tom så det ger viss trygghet. Citera
68Wobbler cmc1093 December 25, 2008 Author Report December 25, 2008 till alla.Nu hör det till att berätta att jag har fått fixat det hela, med stor tack till Göran på SET som lagade min motor. Ja Lasse den är vel trimmad men det var inget anat som gick sönder Göran kollade över dessutom känner han min motor då det var han som fixade till den från början.Men nästa gång ska jag lägga ned mitt eget "elbow-grease" när det ska poleras, så får det ta den tid det tar, om inte annat så är det billigare...Tack för er sympati det värmer.Jag hoppas nu bara på att reklamatonsnämden kan få honnom att betala det hade ju varit kul att få betald för skadorna. Nu vel, önskar er alla en trevlig fortsättning. Citera
CMC 1061 Berra December 27, 2008 Report December 27, 2008 Önskar detsamma. Och hoppas du får tillbaka stålars. Som det kostat dig. Du borde få mer för sveda och värk. Tycker jag.Berra Citera
RoTe December 27, 2008 Report December 27, 2008 Ska inte en mustang tåla att köras med?Naturligtvis är det fel det han gjorde men inte ska det väl bli sådana skador så lätt/fort? Citera
CMC 1061 Berra December 27, 2008 Report December 27, 2008 Visst ska en bil tåla lite tuff körning. Robert. Men vem vet hur tufft han har kört. Jag skrev att jag har sett med egna ögon. En tuff provkörning. Kanske ska berätta lite hur det såg ut. Ca sjuttio kilometer över en rondell. Tvär ställ med fullt motorvarv. Ryckande bakdäk. Kastar in backen med brakande ljud. Den bilen var inne för ett oljebyte endast. Jag har personligen haft ägaren som kund långt senare. Och hjälpt honom lite. Måste säga att det är tur att den bilen går fortfarande. Men skulle inte köpa den efter vad jag sett. Hur den blev behandlad. Tycker det var konstigt att lyckades hålla efter den provkörningen. Tror inte många bilar skulle klara den behandlingen. Jag vet att han har fått ställa om framvagnen. Frågan är om den inte är skadad. Det behöver inte synas klockrent. men det kan finnas där ändå. Den verkstaden som gjorde detta finns inte längre. Som tur är. Man får leta efter mer osriöst företag. Än detta. Tog ut delar som alldrig byttes. Sålde senare dessa delar till andra kunder. Som den första betalat en gång för. Tror att det finns fortfarande lika oseriösa företag kvar än idag.Berra Citera
68Wobbler cmc1093 December 28, 2008 Author Report December 28, 2008 Nå men hej igen då, eftersom ni inte tror på mig... Han startade den tydligen på iskall motor och trampade plattan i mattan upp till runt .....redline... Jag tror inte att någon motor tål det.... men om ni inte tror mig kolla med Göran Forsberg på SET om resultatet av killens lilla uppstart av en V8...Fy vad jag blev arg nu.....Jag trodde ni skulle sympatisera med mig, men tydligen så är det mig eller min bil det är fel på och inte polerigsföretaget som åker runt med folks bilar..Ja jaGod fortsättnig på er då Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 28, 2008 Report December 28, 2008 Hej igen.Jag tror inte någon tycker att det är felpå dig, hoppas du får hjälp med det somhänt dig och att firman du lämnade tillstår för sitt tilltag. Jag sympatiserar med dig och hoppas att du får utt rättsligt de pengar som det kostatdig. Citera
Lygdman cmc813 December 28, 2008 Report December 28, 2008 Nå men hej igen då, eftersom ni inte tror på mig... Han startade den tydligen på iskall motor och trampade plattan i mattan upp till runt .....redline... Jag tror inte att någon motor tål det.... men om ni inte tror mig kolla med Göran Forsberg på SET om resultatet av killens lilla uppstart av en V8...Fy vad jag blev arg nu.....Jag trodde ni skulle sympatisera med mig, men tydligen så är det mig eller min bil det är fel på och inte polerigsföretaget som åker runt med folks bilar..Ja jaGod fortsättnig på er då Jag blir bara så arg på såna där människor, vad ger dom rätten att "testa" andras saker.. Jag hoppas verkligen du i alla fall får betalt för skadorna.. Citera
Roger P 2196 December 29, 2008 Report December 29, 2008 Verkar som om de flesta sympatiserar med dig 68Wobbler, jag gör då det.Vet inte vad jag skulle göra om något pucko gjorde så med nån av mina bilar. Förmodligen något jag skulle få ångra senare. Hur som helst, hoppas det löser sig och du får ersättning för skadorna./Roger P Citera
Gtttggg December 29, 2008 Report December 29, 2008 Nå men hej igen då, eftersom ni inte tror på mig... Han startade den tydligen på iskall motor och trampade plattan i mattan upp till runt .....redline... Jag tror inte att någon motor tål det.... men om ni inte tror mig kolla med Göran Forsberg på SET om resultatet av killens lilla uppstart av en V8...Fy vad jag blev arg nu.....Jag trodde ni skulle sympatisera med mig, men tydligen så är det mig eller min bil det är fel på och inte polerigsföretaget som åker runt med folks bilar..Ja jaGod fortsättnig på er då Ingen motor oavsett det är för slags bil det handlar om, tål inte att gasas till maxvarv vid kallstarter för det tar mycket stryk vid sån behandling. Sånt här ser jag varje gång jag ska hem från jobbet där merparten startar och kör fort som möjligt från parkeringen. Jag sympatiserar med dig. Ge dig inte förrän du har fått ersättning för skadorna. Citera
Recommended Posts