deliq cmc 1722 December 29, 2008 Report December 29, 2008 Tänkte att det finns mycket duktigt folk här som kanske kan hjälpa mig på rätt spår.Sambon's Mondeo -99 har tappat orken...Vid ökat gaspådrag "pyser" det och bilen känns kraftlös. Vid jämn belastning märks ingenting.Jag misstänker att det har någonting med vacumregleringen att göra, men hur kollar jag och vad?Hör inget pysande när jag "torrgasar" med öppen huv, och alla slangar är vad jag kan se hela och sitter på plats. Citera
Simon G December 29, 2008 Report December 29, 2008 Det första jag tänkte på var att katalysatorn pajjat... Det gjorde den på min Volvo o då lossnade innanmätet i den o satte sig på tvären. Då fick jag precis samma resultat som du beskriver.Om du knackar/skakar på katten så märker du om det är nåt löst i den.Men å andra sidan kan det ju vara nåt helt annat!! /Sim Citera
deliq cmc 1722 December 29, 2008 Author Report December 29, 2008 Det första jag tänkte på var att katalysatorn pajjat... Om du knackar/skakar på katten så märker du om det är nåt löst i den.Ok, hon har sagt att det ibland "skramlat" om bilen men det har aldrig hörts när jag varit med.Då är det nog dags för ett kat-byte... Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 29, 2008 Report December 29, 2008 Hej.Jag har renoverat och bytt topp 2gr på Mondeo, vid ettsenare tillfälle så blev också denna Mondeo slö, visadesig att katten var igensatt (Bränd),. Bytte katt och fick tillbaka orken i maskinen. Citera
Husse December 31, 2008 Report December 31, 2008 Dela systemet lite före katten så du får ett läckage och provkör, du känner direkt, om bilen går bättre så är katten felande. Citera
Recommended Posts