CMC 1061 Berra January 18, 2009 Report January 18, 2009 Har fundrat kraftigt. Det enda jag har kommit fram till. Att det kanske är en typ av avgasrening för kall motor. Kan tänka mig att det sitter någon typ bimetal plus vacum styrd variant. Hoppas du får klar het i vad detta är. Berra Citera
Tony.S CMC 2246 February 2, 2009 Report February 2, 2009 [Kommer med lite uppdateringar i veckan när Dynamaten har kommit just nu är det lugnt. Citera
bege February 4, 2009 Author Report February 4, 2009 [Kommer med lite uppdateringar i veckan när Dynamaten har kommit just nu är det lugnt.Fick du någon Dynamat, eller kanske var det DYNAMIT eftersom vi inte hört av dig Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Härligt.Jag ser att det finns de som backade för jobb har lagti en växel framåt, sådant gillar jag, kreativitet. Citera
Tobias CMC1505 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Bra jobbat stickan. Du har värme i garaget va?Jag ställde mig och värmde min Dynamat framför en 9kw Elbjörn innan jag satte dit dom, underlättade.Det kanske jag skulle sagt innan och inte efter du är klar med arbetet. Ps.Har du otur så måste du ta fram rondellen och dra bort några millimeter på bältesfästet nu annars kommer domligga ivägen för skenorna på stolarna. Vilket gör att man inte kan åka bak lika långt.. vilket kan skapa frågetecken."Fan, satt jag verkligen såhär förut? Men stolen är ju så långt bak det går nu..? Sitter ju som en mupp..!" Ps Ps.Har du skalenlig Km tavla till hastighetsmätaren?Isf är jag väldigt intresserad av att höra vart du hittat den. Citera
Tony.S CMC 2246 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Jag vill ta ur växelspaken. Hur gör jag det Måste man lossa nåt under bilen?Inget behöver lossas under bilen,jag kom inte helt ihåg hur exakt jag gjorde men enkelt var det lossa insexskruven först som håller handtaget,sedan löser det sig självt Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Hej.Nere i skålen under spaken sitter en stor mutter somär lite bökig att lossa, ta bort den och spaken hamnari din hand, ett råd är att köpa bustningarna till dengenomgående axeln och byta dessa när du ändå ärdär. Citera
Tony.S CMC 2246 February 5, 2009 Report February 5, 2009 ett råd är att köpa bustningarna till dengenomgående axeln och byta dessa när du ändå ärdär. Citera
bege February 5, 2009 Author Report February 5, 2009 Bra jobbat stickan. Du har värme i garaget va?Jag ställde mig och värmde min Dynamat framför en 9kw Elbjörn innan jag satte dit dom, underlättade.Det kanske jag skulle sagt innan och inte efter du är klar med arbetet. Ps.Har du otur så måste du ta fram rondellen och dra bort några millimeter på bältesfästet nu annars kommer domligga ivägen för skenorna på stolarna. Vilket gör att man inte kan åka bak lika långt.. vilket kan skapa frågetecken."Fan, satt jag verkligen såhär förut? Men stolen är ju så långt bak det går nu..? Sitter ju som en mupp..!" Ps Ps.Har du skalenlig Km tavla till hastighetsmätaren?Isf är jag väldigt intresserad av att höra vart du hittat den. Jag har 18-20 grader i garaget och bilen värmes upp inuti med en kupefläkt 25-30 grader och en roller till tapeter så går det som en dans.Kilometertavlan köptes på Ebay dom säljs i kompletta kit med diodlampor och alla mätartavlor i vitt fluoriserande material vet inte hur det blir ännu men snart kanske det kommer ihop igen. Har dubbla uppsättningar av en del finns intresse? Jag funderar på att byta stolar till lite mer moderna som är reglerbara men vi får se. Citera
bege February 5, 2009 Author Report February 5, 2009 Hej.Nere i skålen under spaken sitter en stor mutter somär lite bökig att lossa, ta bort den och spaken hamnari din hand, ett råd är att köpa bustningarna till dengenomgående axeln och byta dessa när du ändå ärdär. Det ger vi oss på imorgon och sedan kontaktar jag Ullman. Min spak den glappar ungefär som en............... Citera
Tobias CMC1505 February 6, 2009 Report February 6, 2009 Har dubbla uppsättningar av en del finns intresse? Absolut!Dra iväg ett PM med vad du vill ha för det så får vi se om jag tar det nu eller vid lön på måndag. Citera
bege March 29, 2009 Author Report March 29, 2009 Den här tråden har stått still i alltför lång tid nu pga. diverse orsaker men nu börjar det dra ihop sig för ihopmontage. Radiobygge går denna vecka sen går vi på inredningen. Bytt bussningen till växelspaken blev kanonbra tack Lasse för tipset Så här blev den med dynamat återstår bagageutrymmet fixas denna vecka.Ratten skall bytas mot en Grants. Istrumenten klara för montage: Citera
CMC 1061 Berra March 29, 2009 Report March 29, 2009 Mmmm. Mumsiga instrument. Du fått till där.Berra Citera
bege March 29, 2009 Author Report March 29, 2009 Mmmm. Mumsiga instrument. Du fått till där.BerraTackar för det Berra det kommer mera mums hoppas jag Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 29, 2009 Report March 29, 2009 Hej.Jag är rädd för att det kan bli väldigt bra, snygga arbeten. Citera
bege March 31, 2009 Author Report March 31, 2009 Hej.Jag är rädd för att det kan bli väldigt bra, snygga arbeten. Tack för det Lars alltid kul och få beröm för något man gör för första gången. Nu ett par frågor inför regbesiktningen.Följande måste göras:Säkerhetsbälten fram och bak rullbältenInstansat nummer i stötdämpartorn höger eller vänster?Reflexer bak ?Sidomarkeringsljus släckta. KlartFår parkeringsljus framåt lysa gult parkeringsljus och blinkers i samma färg?Kan man ha parkeringsljus i strålkastaren?Får det blinka rött bakåt eller måste det vara gult?Hastighetsmätare i km. KlartNågon som kommer på något annat så hojta till jag har säkert inte pejl på allt nybörjare som man är Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Hej.Bälten har varit på tappeten tidigare och det är tydligenlag på tre pungt bak och fram, på min fd 72 var detrulbälte bak men endast midje som original godkänt. Stansning är oxå något nytt som införts på import,tidigare var det nog med det som satt i fönster och pådörrdekal, höger har jag hört att det skall vara. Bäst att någon som känner till senaste regler fårinformera. Parkering och blinkers är också sådant som detstötts o blötts om, vad jag vet så skall det varagodkänt med gul eller vit på båda fram. Jag har på en av mina tidigare mustanger monteratinsattser med parklampa och kopplat upp en extratråd till den och kopllat bort original, fördel var att man efteråt fick dubbla parklampor, snyggt på Cruising. Röd blink bak är godkänt, annar lånar man backljusi mitten 71-73 med gul lampa, kan återkopplas till original,någon förändring skall dock inte behövas. Extra reflexer bak är lag vid rebes, gör ett par enklajärn som du monterar i stötfångarinfästningens bult,antingen på stötfångare eller mellan bil och stötfångar-fäste, gör så du kan demontera bort efteråt. Bakljusens reflex är godkända vi efterföljande årsbesiktning. Citera
Tobias CMC1505 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Extra reflexer bak är lag vid rebes......Bakljusens reflex är godkända vi efterföljande årsbesiktningVilken tur, det första jag gjorde var att slita bort mina när jag hämtade bilen. Citera
Tony.S CMC 2246 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Jag har gula sidomakeringsljus fram och röda bak, fram får väl de lysa på min förra camaro iroc Z28 hade jag det, ingen som sa något.Däremot bak tror jag de röda måste vara släckta. Jag har vita parkeringsljus/blinkers original fram, så det skall väl fungera vid regbes. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Hej.Ja Tony, vit blinkers fram skall vara godkänt, hoppas inget är ändrat. Vita blinkers är ju original och godkänns på 65-70 ochborde därmed också vara godkännt även på 71-73. Röda sidomarkeringar som lyser får inte finnas bakvid regbesikning, på svensksålda byttes dom röda till gula även bak, de gula fram är dock godkänt, i USA var detta tänkt att fungera i trafiksäkerhetsyfte. Dom röda sidomarkeringarna talar om att det är bak på bilen och dom gula att det är fram, kan vara bra att veta när det är natt och dålig vägbelysning i USA. Citera
Leffe N cmc712 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Jag vet inte om det är krav på rullbälten, men godkännda bälten ska det iallafall finnas på alla sittplatser.Instansning av ch.nummer "ska" göras i höger fjäderbenstorn, men det godkänns om man gör det någon annanstans i motorrummet så länge det är väl synligt. Det enda som händer är att man får en anteckning i regbeviset om var stansningen sitter.Reflexer är jag inte säker på, men när jag reg.besiktade min så satte jag extra reflexer med dubbelhäftande tape utanpå dom ordinarie. Plockades bort på bilprovningens parkering innan hemfärd... Orange p-ljus fram (som orginal) godkänns inte. Däremot så går det fint att byta till huvudstrålkastare med inbyggt p-ljus, så kan man ju alltid koppla om till orginal efter bes.Röd blinkers bak är godkänt.Lycka till!! Citera
Tony.S CMC 2246 March 31, 2009 Report March 31, 2009 Tack Lasse för informationen Jag tänker köra in och regga den med 2-punkts rullbälte bak, får man inte sitta bak så behövs inga bälten alls Är det någon som har bilder hur ni fäst reflexerna bak. Citera
bege March 31, 2009 Author Report March 31, 2009 Tack för fin info.Måste reflexerna vara e-märkta eller går det med dessa från biltema:http://www.biltema.se/products/producti ... emId=77162 14.90 för 2 är helt OK och E-märkta.Tony hur ser dina vita ut fram mina är gula både i grillen och blinkers under. Lars O. om jag byter till nya framljus med p-ljus i och halogenlampor så MÅSTE jag väl ha ditt ljusrelä,eller Citera
Tony.S CMC 2246 April 1, 2009 Report April 1, 2009 [Tony hur ser dina vita ut fram mina är gula både i grillen och blinkers under. Jag har ju en -73a och det är stående vita blikers/parkljus, 71-72ans är liggande gula Citera
bege April 14, 2009 Author Report April 14, 2009 [Tony hur ser dina vita ut fram mina är gula både i grillen och blinkers under. Jag har ju en -73a och det är stående vita blikers/parkljus, 71-72ans är liggande gula Ja det är riktigt gula liggande och gula under får nog bli strålkastare med p-ljus i Kan man ha gult under och i grillen lysande som dimljus? Citera
Recommended Posts