Rambo February 6, 2004 Report February 6, 2004 HejJag har en Mustang HT -65med manuell låda. Men orginalsatt där en automatare.Jag kan inte speciellt mycket omväxellådor och dylikt.Finns det nåt enkelt sätt för en okunnig att ta redapå vilken låda som sitter i bilen??//R Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 6, 2004 Report February 6, 2004 Hej.Svaret är inte fullständigt från mig, men börja med attberätta om den är tre eller fyrväxlad. Pungt två kolla om den öppningsbara delen alltså locketär på ovansidan eller på sidan av växelådan. Kolla också om det sitter en id bricka fastnitad pålådans högra sida, om så är fallet skriv av dennaoch sänd in detta. Om Locket sitter på ovansidan så är det mycket troligtatt det är en s.k. Topp loader en Ford låda. Sitter locket på sidan av lådan så är det troligen en T10låda som byggdes av Warner. Citera
Rambo February 6, 2004 Author Report February 6, 2004 Tack för svaret.Ska kolla så fort jag har tid.Det är en 4-växlad låda förresten. // R Citera
Recommended Posts