mrhaggiz April 11, 2011 Author Report April 11, 2011 Idag blev det lite småpill med lite detaljer på dörrarna. Citera
mrhaggiz April 11, 2011 Author Report April 11, 2011 Passade på att tvätta av pärlan lite snabbt.... Citera
mrhaggiz April 11, 2011 Author Report April 11, 2011 Ett stort tack till Farbor Johansson som hjälper mig med bilen!På lördag blir det frukostträff med Donut Rodders 07.00 vid Shellmacken på A6 och preimär åktur för året.Denna bilden visar precis hur bra toningen som Krille (Farbor Johansson) gjorde åt mig på sitt företag http://www.solfilmsmontage.comÄven många tack till Simon som nästan fick en hjärnblödning innan han fick passningen på dörrarna och huven bra. Citera
Gtttggg April 12, 2011 Report April 12, 2011 Så du bytte ut skraplister och gummiplattorna också. Alltid kul med nya grejer på bilen. Citera
mrhaggiz April 16, 2011 Author Report April 16, 2011 Då var bilen besiktigad, dock gillade dom inte toningen på rutorna samt avsaknade av KM gradering på mätarna....SBP känns extremt trovärdiga när förra besiktningsmannen sa åt mig att ta bort graderingen då den var onödig...notera att detta var på regbesiktningen. Märkliga tomtar dom där SBP.Idag var det Donut Rodders frukostträff och premiär crusing.Bifogar en bild samt länk till detta.http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14077-Donut-Rodders-frukostträffar-i-Jönköping-Första-träffen-blir-lördag-16-4 Citera
mikeo cmc 748 April 16, 2011 Report April 16, 2011 Fick du inte igenom den med toningen? Jag är rädd för att jag kommer stöta samma sak. Problemet är att mina rutor är inte tonade i efterhand utan tillverkade så vilket innebär att jag kan inte ta bort det. Citera
mrhaggiz April 17, 2011 Author Report April 17, 2011 Fick du inte igenom den med toningen? Jag är rädd för att jag kommer stöta samma sak. Problemet är att mina rutor är inte tonade i efterhand utan tillverkade så vilket innebär att jag kan inte ta bort det.Om dom inte kan se att det sitter en film på rutan kan dom ej ge dig en 2:a Citera
mrhaggiz April 17, 2011 Author Report April 17, 2011 Körde hem bilen för första gången på länge, känns skönt att ha den hemma i sitt egna garage.Är extremt nervös över att köra den med felaktig vaccum anslutning till den nyrennoverade lådan.Försöker lista ut vilken anslutning på insuget som är till vacuum så jag kan beställa en anslutning till detta.Bifogar lite bilder. Citera
mrhaggiz July 3, 2011 Author Report July 3, 2011 Dags för uppdatering: Har fixar korrekt vaccum till lådan och motor och detta verkar funka fint, även justerat tändningen. Ljudbygget börjar bli klart samt lite småpill. Bytte även ut kablarna till generatorn som var löjligt tunna.....enjoy Citera
mrhaggiz March 18, 2012 Author Report March 18, 2012 Dags för en uppdatering....väntar på lite grejer från Tonys samt RP glasfiber...Beställde nya bälten som bör dyka upp i veckan:) Citera
mrhaggiz March 18, 2012 Author Report March 18, 2012 Håller på och mejlar www.mustangdepot.com gällande dessa delar.....det som suger är att frakten just nu är dyrare än delarna:( Citera
mrhaggiz March 18, 2012 Author Report March 18, 2012 Passade på att lufta bilen lite, kan aldrig skada Citera
mrhaggiz March 18, 2012 Author Report March 18, 2012 Håller på att montera lite nya lister...det är kärlek...Bild på ljudet....lite pyssel kvar... Citera
mrhaggiz March 21, 2012 Author Report March 21, 2012 Idag kom det lite paket:)Spoilern behöver modifieras lite för att passa...men det ska inte vara några problem.Väntar även på fjädrar fram som skall sänka 1" samt att det blir en Shelby sänkning som grädde på moset...tror det blir en lagom sänkning fram. Citera
mrhaggiz March 21, 2012 Author Report March 21, 2012 Passade på att ta hem ett par nya plåtar till säsongen... Citera
Patrik Mustang67 March 23, 2012 Report March 23, 2012 Ser mycket bra ut i grått. Vilken bredd har du på fälgar och hjul ? Citera
mrhaggiz March 23, 2012 Author Report March 23, 2012 Kommer inte ihåg bredden på fälgarna....men kör på 235/45/17 fram och 275/40/17 bak. lite tajt för bakhjulen, men det funkar:) Citera
mrhaggiz March 23, 2012 Author Report March 23, 2012 Innertaket skall monteras på söndag, så nu hänger det till sig i tvättstugan med torkskåpet på högvarv:) Citera
mrhaggiz March 25, 2012 Author Report March 25, 2012 Fick lite panik under gårdagen då jag insåg att en skena till innertaket fattades......efter att jag hade tömt ut hela förrådet på gräsmattan till min sambos storaglädje:) så hittade jag till slut den jäveln.... Citera
mrhaggiz March 25, 2012 Author Report March 25, 2012 Dagens tips!Inhandlande en CTEK laddare under vintern...helt underbar maskin. det med följer en handske för snabbkoppling som man kan montera permanent. Bara att ansluta när bilen parkeras i garaget. Laddaren känner själv av när batteriet behöver laddas och kör sedan laddningscykler för att underhålla batteriet vid behov. Så man behöver aldrig stänga av den. Citera
Recommended Posts