April 11, 201114 yr Author comment_103503 Ett stort tack till Farbor Johansson som hjälper mig med bilen!På lördag blir det frukostträff med Donut Rodders 07.00 vid Shellmacken på A6 och preimär åktur för året.Denna bilden visar precis hur bra toningen som Krille (Farbor Johansson) gjorde åt mig på sitt företag http://www.solfilmsmontage.comÄven många tack till Simon som nästan fick en hjärnblödning innan han fick passningen på dörrarna och huven bra.
April 12, 201114 yr comment_103533 Så du bytte ut skraplister och gummiplattorna också. Alltid kul med nya grejer på bilen.
April 16, 201114 yr Author comment_103659 Då var bilen besiktigad, dock gillade dom inte toningen på rutorna samt avsaknade av KM gradering på mätarna....SBP känns extremt trovärdiga när förra besiktningsmannen sa åt mig att ta bort graderingen då den var onödig...notera att detta var på regbesiktningen. Märkliga tomtar dom där SBP.Idag var det Donut Rodders frukostträff och premiär crusing.Bifogar en bild samt länk till detta.http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14077-Donut-Rodders-frukostträffar-i-Jönköping-Första-träffen-blir-lördag-16-4
April 16, 201114 yr comment_103662 Fick du inte igenom den med toningen? Jag är rädd för att jag kommer stöta samma sak. Problemet är att mina rutor är inte tonade i efterhand utan tillverkade så vilket innebär att jag kan inte ta bort det.
April 17, 201114 yr Author comment_103710 Fick du inte igenom den med toningen? Jag är rädd för att jag kommer stöta samma sak. Problemet är att mina rutor är inte tonade i efterhand utan tillverkade så vilket innebär att jag kan inte ta bort det.Om dom inte kan se att det sitter en film på rutan kan dom ej ge dig en 2:a
April 17, 201114 yr Author comment_103711 Körde hem bilen för första gången på länge, känns skönt att ha den hemma i sitt egna garage.Är extremt nervös över att köra den med felaktig vaccum anslutning till den nyrennoverade lådan.Försöker lista ut vilken anslutning på insuget som är till vacuum så jag kan beställa en anslutning till detta.Bifogar lite bilder.
July 3, 201113 yr Author comment_105806 Dags för uppdatering: Har fixar korrekt vaccum till lådan och motor och detta verkar funka fint, även justerat tändningen. Ljudbygget börjar bli klart samt lite småpill. Bytte även ut kablarna till generatorn som var löjligt tunna.....enjoy
March 18, 201213 yr Author comment_112861 Dags för en uppdatering....väntar på lite grejer från Tonys samt RP glasfiber...Beställde nya bälten som bör dyka upp i veckan:)
March 18, 201213 yr Author comment_112862 Håller på och mejlar www.mustangdepot.com gällande dessa delar.....det som suger är att frakten just nu är dyrare än delarna:(
March 18, 201213 yr Author comment_112864 Håller på att montera lite nya lister...det är kärlek...Bild på ljudet....lite pyssel kvar...
March 21, 201213 yr Author comment_112964 Idag kom det lite paket:)Spoilern behöver modifieras lite för att passa...men det ska inte vara några problem.Väntar även på fjädrar fram som skall sänka 1" samt att det blir en Shelby sänkning som grädde på moset...tror det blir en lagom sänkning fram.
March 23, 201213 yr comment_113059 Ser mycket bra ut i grått. Vilken bredd har du på fälgar och hjul ?
March 23, 201213 yr Author comment_113067 Kommer inte ihåg bredden på fälgarna....men kör på 235/45/17 fram och 275/40/17 bak. lite tajt för bakhjulen, men det funkar:)
March 23, 201213 yr Author comment_113070 Innertaket skall monteras på söndag, så nu hänger det till sig i tvättstugan med torkskåpet på högvarv:)
March 25, 201213 yr Author comment_113109 Fick lite panik under gårdagen då jag insåg att en skena till innertaket fattades......efter att jag hade tömt ut hela förrådet på gräsmattan till min sambos storaglädje:) så hittade jag till slut den jäveln....
March 25, 201213 yr Author comment_113110 Dagens tips!Inhandlande en CTEK laddare under vintern...helt underbar maskin. det med följer en handske för snabbkoppling som man kan montera permanent. Bara att ansluta när bilen parkeras i garaget. Laddaren känner själv av när batteriet behöver laddas och kör sedan laddningscykler för att underhålla batteriet vid behov. Så man behöver aldrig stänga av den.