MadMac February 10, 2004 Report February 10, 2004 I all villervalla har jag nu troligtvis lyckats fixa till det med min fellevererade klädsel, med en hel del hjälp inkluderat.Nu söker jag hjälp med att få rätt färgkoder till min inre interiör som skall vara aqua.Det jag söker nu är moderna översättningar till färgernainuti:* Dark irid aqua* Light irid aquaYttre:Gulfstream AquaÄr det någon som har några tips om var man kan få tag på detta vore jag tacksam då jag tror att min lackerare inte kan lösa detta. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 11, 2004 Report February 11, 2004 Hej.Om du skall lacker inrednings delar så råder jag digatt vända dig till AB Sven Ullman i Uppsala för att få rätt färg.Original färger till inredning som är irid är väldigt svåraatt få till irid är en typ av metalikfärg.Sven kan ha dessa på hyllan med lite tur eller så beställerhan hem till dig.När det gäller inredning och färg så finns det olika benämningeller typ av färg, lackfärg till metall en speciel ink färgtill plast delar t.e.x. sidor baksäte, kickpaneler och andraplast delar. Men för att få rätt färg så är det ett måste att använda defärger som idag finns färdiga att köpa på spray.Det finns speciela tillverkare av dessa färger i USA ochrecepten till dessa är svåra. Färg koder Group 1. 2K 6K Dark Aqua Irid. Instrument panel pad retainer, defroster louvers in crash,crash pad. KOD R/M#5783Group 2. 2K 6K Light Aqua Irid. Instrument panel assembly, steering column, quarter panel mouldings,console,metal door surface. KOD R/M# 5742.Hoppas att detta är till någon hjälp. :wink: Citera
MadMac February 12, 2004 Author Report February 12, 2004 Det var väldigt mycket till hjälp. Tacks så hemskt mycket. Tror du slog huvudet på spiken.MvhMarcus Citera
Mr. Bullitt February 16, 2004 Report February 16, 2004 jag fick mina på ett orginal häfte... i från en man i Vindeln i norrland som heter Kent Hortlund... inte dyrt heller... Citera
Recommended Posts