Jump to content

Recommended Posts

Ja den dan då jag behöver Windblocker med cabben uppe så skall jag kränga den bums :D

W-B e bra men då skall man nog cabba ner först :lol:

Skämt å sido kör naturligtvis inte omkring i saltslask med en obehandlad bil men då jag reggade den för ett år sedan så var det full snöstorm och jag blev glatt överaskad över "vinterbilsegenskaperna" med sommardäck och cab= inga problem så en underredsbehandling så är det säkert ingen sämre "vinterbil" än en BMW

( då jag monterade sidoblinket så passade jag på att tektylbehandla insidan under innerskärmarna) rekomenderas.

"Garage mussen" ger bara valkar i handflatorna...

Mussen skall användas i annat fall så saknar den värde

Ja den dan då jag behöver Windblocker med cabben uppe så skall jag kränga den bums :D

ojdå missa texten, cabben uppe hehe.

Håller med dig jag körde genom hela USA (på 4 dagar från LA til NY) så det gick undan, hade taket uppe, det regna en del. Men var inga problem. Nercabbat dock rekomenderar jag en Windblocker, och det är inte för att jag är generalagent på dom i Norden utan, för att det är så obekvämt att åka utan över 50kmh]

Edit: Hittade några svar i andra trådar så jag ändrade i frågorna lite

Lånar den här tråden eftersom jag tittar runt aktivt på att eventuellt köpa min första Musse just nu. Hoppas att det är ok. Har några frågor/funderingar. Och förhoppningsvis utan att göra någon förnärmad så vill jag ändå fråga om...

1. Vill nog helst köpa en bil genom en auktoriserad handlare/importör, dvs att jag får bilen kollad och med minst 1 års garanti. Rätt eller fel? Spelar detta någon roll i praktiken? Är själv lite småkass på bilteknik och har definitivt aldrig köpt en "import" tidigare. De flesta handlarna verkar finnas söderöver och jag bor i Mälardalen.

2. Är det någon handlare/importör som man ska se upp med, (och varför)? PM:a gärna svaret till mig om ni inte vill posta det här. (Skall tillägga att dom jag talat med hittills har varit otroligt trevliga och serviceminded - men man vet ju aldrig helt och hållet eftersom jag är helt ny i kretsarna).

3. Och så den lite tråkigare biten. Marknaden för törstiga V8:or känns ju inte stekhet för närvarande, och den lär väl knappast repa sig igen om vi ska vara helt ärliga. Många handlare verkar dock inte tagit till sig detta? Vissa smyghöjer istället priserna trots att bilarna är hemma redan (och inte påverkats av dollaruppgången). Är det så att handlarna fortfarande lever i en värld där dessa bilar springer iväg av sig själva (vilket jag gissar varit fallet fram till krisen)? Jag har just börjat följa utvecklingen så jag har inget att jämföra med men det känns som att många bilar ligger väldigt länge till salu just nu men prisreduceringar är sällsynta. Rätt eller fel?

Kan lägga till att jag har en bekant som sysslar med bilhandel och han säger helt skoningslöst att (efter krisens intåg) kan man inte pruta ner en SUV/stor sportbil bil minst 20-25% idag så ska man inte köpa den. Fast hans fokus är med mer kronor och ören när det gäller bilar, inte känsla/märke/intresse. Dessutom är jag en kass förhandlare så jag skulle ju föredra om marknaden rättade till sig själv istället...

Slutligen 4. Om jag väljer en cab istället. Är alla cabbar på bilarna 2005-2010 elstyrda? Det står inte alltid i annonserna.

Är otroligt tacksam för varje svar jag kan få. Tack på förhand.

Tack för svaren!

Det var kanske dumt/känsligt att formulera frågan som jag gjorde, och det kanske hade varit bättre att fråga efter importörer/firmor som ni använt er av och som ni är nöjda med - men jag skyller på att jag är svensk och således alltid utgår från den negativa synvinkeln först. ;)

Nu ska jag fortsätta leta....