Jump to content

Service manual


ricky

Recommended Posts

Hej

Finns det någon som vet vilken bok som är bäst om man vill meka själv med sin Mustang?

Vi har Haynes workshop manual,men vi vill ha en bok som visar mer ingående hur man fixar saker.

Så vi behöver en Mustang book for dummies.

Link to comment
Share on other sites

Den finns även som elektronisk variant, antingen för nedladdning eller på CD:

http://www.fordmanuals.com/estore/scrip ... roduct=175

Fördelen är att dessa kostar mindre, både att köpa och att skicka(nedladdning $16,95 och ingen frakt, CD $21.95 plus frakt), men åtminstone nedladdningarna använder sig av ett knepigt filskydd. Det ska egentligen bara gå att installera manualen en gång på en dator, men jag har på något sätt lyckats installera mina manualer ett par gånger, kanske beroende på att jag har en tidig CD-version som verkar låsa upp även manualer de jag laddat ned. Jag ska inte påstå att jag utforskat detta i detalj så utgå inte för att det alltid fungerar så.

Nu är David LeBlanc en trevlig kille så råkar man ställa till det för sig så hjälper han gärna till att lösa eventuella problem. (Jag köpte en MPC av honom för en tre, fyra år sedan när han började med dessa manualer och jag har fått all hjälp jag behövt sedan dess.)

En annan fördel är att man kan skriva ut just de sidor man behöver och behöver inte vara rädd för att smutsa ned dem när man håller på i garaget, det är bara att skriva ut nya sidor när man behöver dem.

Sedan tycker jag nog att det är trevligare att bläddra i en riktig bok/pappersmanual än att rulla text och bilder fram och tillbaka på en bildskärm. Och datorn är lite otymplig att ha med sig i knopplådan på kvällen om man skulle vilja läsa på lite inför nästa dag.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Finns det någon som vet vilken bok som är bäst om man vill meka själv med sin Mustang?

Vi har Haynes workshop manual,men vi vill ha en bok som visar mer ingående hur man fixar saker.

Så vi behöver en Mustang book for dummies.

Du kanske inte behöver någon mustangbok for Dummies

bara att ställa frågor här om du kör fast.

Finns mycket hjälpsamma personer i Mustangklubben :D

Som faktiskt inte tycker att "korkade" fråger gör något

vi har alla varit där någon gång ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...