Jump to content

Recommended Posts

Monterade gascylindrar till motorhuven. blev kalas bra :D

Huven öppnar mkt mer än med org stöttan, nu får man in mer ljus när man skruvar.

Sen ser det mkt coolare ut 8) .

//Micke.

Du kanske inte hunnit prova med tanke på årstiden men fladdrar det mindre i huven när man kör snabbt med dom dära på?

Inte provat... sen är bilen inte kör duglig ännu.

+ en jävla massa snö här :evil: så vi får vänta till sommar...

//Micke.

Vilken är skillnaden mellan modellerna?

Samma fråga till både Micke och AJ:

Går det att ställa huven lite halvöppen eller öppet till typ 3/4, orkar gascylindrarna detta?

Undrar M-O

Vilken är skillnaden mellan modellerna?

Samma fråga till både Micke och AJ:

Går det att ställa huven lite halvöppen eller öppet till typ 3/4, orkar gascylindrarna detta?

Undrar M-O

Nja, huven håller sig uppe halvvägs men det behövs inte mycket för att den ska ramla ner. Så här ser mina ut:

Tycker att dina MRT borde vara bättre ! kortare med rejäla fästen. är inte lika mycket i vägen när man kryper runt i motorrummet.

Mina är nästan 1/2 meter långa :shock: men båda fyller säkert sin funktion :) .

//Micke

Tack för svaren Micke och AJ. Bra bilder som tydligt visar skillnaden i utförande.

Vad jag förstår så är de olika modellerna ganska likvärdiga funktionsmässigt. MRT känns mest lockande; blir kanske ett köp av en sådan uppsättning (tar man sedan bort det stora märket MRT så smälter den in i motormiljön bättre rent estetiskt...).

/M-O

(tar man sedan bort det stora märket MRT så smälter den in i motormiljön bättre rent estetiskt...).

/M-O

Hmmm, du har nog rätt. Kanske ett lämpligt projekt innan påställning :-)