ricky Posted February 11, 2009 Report Posted February 11, 2009 HejEn liten fråga?Vi ska montera ut framsätet i vår bil och undrar om det sitter några skruvar/bultar under bilen,om man måste hissa upp den och skruva ur något på undersidan?Tack Rick o Mia Quote
matteponken Posted February 11, 2009 Report Posted February 11, 2009 Hejsan!Stolarna sitter fast med 4 muttrar.Man tar dem under ifrån bilen så att hissa upp den är att rekomenderas.Har också för mig att hålen är täckta med gummipluggar.Lycka tillMats Quote
ricky Posted February 11, 2009 Author Report Posted February 11, 2009 vad är det för storlek på muttrarna under bilen?Jag måste åka och köpa en så jag behöver veta vilken storlek det är.Tack Rick o Mia Quote
Darne Posted February 11, 2009 Report Posted February 11, 2009 Hej!Ta en 13mm långhylsa (skall egentligen vara 1/2" men 13 är ok) och tryck i lite silvertape i innerkant på hylsan så muttern går trögt i.Det är väldigt lätt att annars tappa muttern mellan plåtarna.Gäller särskilt vid återmontering.Darne Quote
ricky Posted February 11, 2009 Author Report Posted February 11, 2009 Tack den 13 mm funkade bra, stolen är ute och jag har 4 muttrar Quote
Recommended Posts