February 13, 200916 yr comment_67926 Åter igen en fråga och färger och blandningarJag och min lackerare har problem att få tag i följande recept/blandning för Sikkens produkterEmberglo irid 5776/Dupont 9260LMParchment 5767Är det händelsvis någon i vårt avlånga land eller grannland som har blandat till något av ovanstående kulörer med ett gott resultatMVHTommy
February 14, 200916 yr comment_68005 ring akzo nobel (sikkens) Tyresö stockholm och prata med någon på färg labbet dom brukar fixa det.peder
February 14, 200916 yr comment_68006 HejL- 5767 är white inte Parchment. Den färgkoden och receptet la jag ut på denna sida på forumet för någon månad sedan då jag lackade om min invändigt i höstas. Titta på det inlägget och lycka till med lackeringen!/Micke
February 20, 200916 yr Author comment_68395 HejTackar för alla råd och tips. Fick tag i sprayburkar av vardera typ ifrån Rolands Mustang. Nu är det bara att spruta upp och ett prov och sen genomlysa-MVHTommy