Jump to content

Recommended Posts

Min gick också igenom reg.besiktningen med blinkers i sidobackspeglarna :D:D:D

Ett klart lyft för bilen med de nya.

/M-O

bara en fråga från en grinig gubbe? jag har haft några 100 mussar här i verkstan, och jag har aldrig sett ngn med rostiga framskärmar runt blinkersen. Finns dom eller är det en skröna?

Grattis till regbes! Dock är det en liten chansning eftersom dom där backspeglarna (blinkers) inte är E-märkta.

Grattis till regbes! Dock är det en liten chansning eftersom dom där backspeglarna (blinkers) inte är E-märkta.

Tackar! Givetvis är det en chansning, men av alla försök hittils som jag känner till (detta exempel och MOS) så har det gått vägen, så det ser ju ljust ut.

Hejsan, har själv en 05:a cab på väg hem och undrar vart man kan köpa backspeglarna. Är det föresten någon som är letar efter 5ekrade 17" orginal fälgar med däck. mvh Tommy

Du kan köpa dom av oss, eller så går det förståss också beställa hem dom själv från USA.

Speglarna går bra att beställa hos oss också!!

köpte bilen när usd stod i 6.25 hos Pompano Honda i Florida fick en otroligt bra service där av deras säljare som fixade allt där som behövdes

bilen är full utr med shaker 1000 i också

Just speglarna är ju ett kapitel för sig, det är ju det absolut osnyggaste på hela bilen. Mindre speglar med inbyggdblinkers hade ju varit önskvärt ! Tycker det är konstigt att inte fler tillverkare har alternativ till orginalspeglarna.

Nåja, lätt för mig å säga som redan har hål i skärmarna(störs inte speciellt av det) men som sagt, lite mer "rejsiga" speglar hade varit snyggt

Tack för det!

Om dessa backspeglar skulle ha en märkning som visar att den är gjord för just funktionen blinkers hade det inte varit några tvivel vid reg.besiktningen eftersom E-märkning inte är ett krav. Detta är ju bra att känna till. Problemet är att spegeln inte har någon märkning alls och där uppkommer chansningen.

/M-O

jag fick ett erbjudande om att börja sälja dessa backspeglar, men jag tackade nej av följande anledningar:

1) ej emärkt (kunden kan bli galen)

2) lite dyra

3) 99% av kundstocken har redan borrade blinkers

4) Antalet nya mussar som rullar till sverige minskar numera pga dollar etc.

Det är inte speciellt svårt att få blinkers typgodkända, så det är lite trist att tillverkaren inte styrt upp det. Jag fick två blinkers som jag designat godkända av statens provningsanstallt förra veckan... så det går om man vill!