Jump to content

Golvmattor bak?


MOS

Recommended Posts

Tydligen finns inte golvmattor i tyg i original till baksätet för 2005+ .

Har någon tips på alternativ? Önskvärt är en svart matta som påminner om den fasta mattan.

/M-O

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte 2 dörrmattor i textil med ventilerad undersida för 19 spänn och klippte till så dom passade på golvet. Golvytan bak är ju minimal och det är inte många centimeter som syns bakom framstolen om man nu inte skulle få tag på rätt svarta färg (om man har svart matta givetvis....)

Link to comment
Share on other sites

ford har jättesnygga gummimattor, och då får man även med de bakre. Men tyvärr är motsvarande mattor fast i tyg under all kritik så dom kan jag inte rekomendera. Vi har gummimattor hemma, finns nog bild på hemsidan.

Link to comment
Share on other sites

ford har jättesnygga gummimattor, och då får man även med de bakre. Men tyvärr är motsvarande mattor fast i tyg under all kritik så dom kan jag inte rekomendera. Vi har gummimattor hemma, finns nog bild på hemsidan.

Jo, jag har haft kontakt med er, men det är just tygvarianten jag är intresserad av.

/M-O

Link to comment
Share on other sites

ford har jättesnygga gummimattor, och då får man även med de bakre. Men tyvärr är motsvarande mattor fast i tyg under all kritik så dom kan jag inte rekomendera. Vi har gummimattor hemma, finns nog bild på hemsidan.

Jag köpte precis samma mattor som Robert har hos er, fast ni kanske gjorde en liten specialare där?

Link to comment
Share on other sites

dom flesta dom där eftermarknadsmattorna kan bara summeras på ett sätt: sämst

Känns som att sätta dojjorna på en vettexduk.. det är min åsikt. Jag skulle inte sälja ngt jag inte själv skulle vilja ha i min bil. Hoppas dina du hittade är fräsha och tjocka.

Link to comment
Share on other sites

Olika bilder är det, så jämför man förslagen från Micke och Robert och de som Grufman omnämner, så verkar det vara tre olika mattor det handlar om.

Får se vad det blir för variant - kanske á la Chili....

/M-O

Link to comment
Share on other sites

Mattorna som jag länkade till kostar ca 950kr/inkl frakt med dagens $ kurs.

Floor mats are Genuine Ford, shipped in original Ford packaging with Ford label.

Saknar mattor bak själv :? så jag letar med...

//Micke

Jag mejlade säljaren för prisuppgigt om frakten. Svaret blev:

"To ship the Mustang Pony Logo floor mats to you in Sweden would cost $52.50 USPS Priority Mail".

Väntar på fraktuppgifter från företaget där Robert köpte sina också.

Micke: Vi kanske fastnar för likadana mattor och skulle då kunna göra en gemensam beställning på två uppsättningar. Intresserad?

/M-O

Link to comment
Share on other sites

Mattorna som jag länkade till kostar ca 950kr/inkl frakt med dagens $ kurs.

Floor mats are Genuine Ford, shipped in original Ford packaging with Ford label.

Saknar mattor bak själv :? så jag letar med...

//Micke

Jag mejlade säljaren för prisuppgigt om frakten. Svaret blev:

"To ship the Mustang Pony Logo floor mats to you in Sweden would cost $52.50 USPS Priority Mail".

Väntar på fraktuppgifter från företaget där Robert köpte sina också.

Micke: Vi kanske fastnar för likadana mattor och skulle då kunna göra en gemensam beställning på två uppsättningar. Intresserad?

/M-O

dom där mattorna är samma som vi (inte) säljer, och jag tycker dom suger.

Link to comment
Share on other sites

Bra idé Micke. Alternativet är att köpa just Ford Racing-mattor och klippa till dom så att dom passar bak. Då slipper man just emblemet "Ford Racing"! Jag föredrar hästloggan istället nämligen...

Kolla även här:

http://www.cjponyparts.com/

/M-O

En fördel som jag upptäckte med dessa "Eftermarknadsmattor" är ju att de har en flik som skyddar "fotstödet" för vänsterfoten som ju är helt oskyddad annars...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...