Jump to content

Mustang fastback-70 cmc2270


Olsson026 CMC 2270

Recommended Posts

Tack för det.Såg att du har ett fint "litet" projekt själv också.Såg ut att vara en hel del rost.Hade själv en hel del rost att

laga på min bil.Tyckt nog att det var lite rolig att göra jobbet själv i slutändan trots allt,samt lärorikt.Om man

ska köpa en till bil så vet man var man ska titta :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Pär. Om bilen blir klar 2013 det vet man inte,tror inte jag hinner att få den

klar till sommaren kanske hösten om man har tur.Inga stora modefieringar,skivor

i bak och traction bars.Satt trummor i fram med där är det wilwood bromsar nu.

så inga stora modefieringar har det blivit på undersidan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej.Nu var det ett tag sedan det var nå nytt att visa.V-lådan är ihop monterad

och klar.Botten delen är också ihopsatt på motorn samt att topparna är hop

monterade,med lite tur så åker dom på i helgen.:D Lackeringen av bilen har

kommit en bit den också,grund färg och en massa slipgrund.

Christer/Gävle

post-3239-144839252033_thumb.jpg

post-3239-144839252066_thumb.jpg

post-3239-144839252144_thumb.jpg

post-3239-14483925217_thumb.jpg

post-3239-144839252184_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Härligt det ser ut. Man får en helt annan känsla av bilen när det kommer lite färg på den också. 8)

Jag gjorde också så som du sade, att jag startade motorn i en vagn på golvet först och ställde in tändning och bränsle innan jag lyfte i den i bilen.

Jag byggde en ram av 4-kantsprofiler och gjorde stöd till orginal motorfästen samt skruvade dit sprängkåpan bak utan turbin eller växellåda, just för att kunna använda startmotorn.

Sedan ställde jag ett gammalt kyl framför som jag hade liggande samt byggde en lite batterihylla framför kylet. Och tog enkelt en bensindunk på golvet med en slang till pumpen.

Lite ström till spolen, startknapp via relä till startmotorn och vips så kan sitta som en 7 årig pojke med en förvuxen ångmaskin och torrgasa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej.Nu har äntligen stunden kommit,körde in kamaxeln i går och tittade så att

allt såg bra ut,var lite läckage från vatten pumpen så får nog ta och köpa en ny.

(den tyckte inte om att ligga på hyllan för länge)

Man blir som ett barn på nytt:D hur fränt som helst.

Ser otroligt bra ut och måste kännas kalas! Snyggt jobbat :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej.Ja nog känns det bra allt:D.Motorn är en 428 med en 1U vev,scat H-stakar med probe kolvar.Topparna

är C8AE-h (ej GT )som är portade med 2.09 och 1.63 ventiler.Sitter även Erson rullvippor.Insuget är ett offenhausen

dual quad med 2st alldeles förstora förgasare (600cfm)Tändning är från Mallory och MSD.Det sitter även

beg. Hooker SuperComp headers – ceramic coated.Lite av delarna satt på när jag köpte bilen med motorn i.

Kamaxeln är från compcam och är en 270S med duration 224 lyft .540 en mek. kam.Det var lite av det goda så att säga.

Christer/Gävle

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej. Nu har den stora dagen kommit när bilen äntligen kom från lackeraren. :-- Så nu är det bara att ta tjuren vid hornen och börja att montera alla delar. Kommer nog att montera motor och v-låda i första hand så det blir lite mer plats i garaget. Om det är någon som har lite goda råd om hur man enklast monterar en 428 med c6 så skriv gärna en rad.

post-3239-144839327974_thumb.jpg

post-3239-144839328044_thumb.jpg

post-3239-144839328078_thumb.jpg

post-3239-144839328131_thumb.jpg

post-3239-144839328182_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...