November 17, 201212 yr Author comment_122258 Tack för det.Såg att du har ett fint "litet" projekt själv också.Såg ut att vara en hel del rost.Hade själv en hel del rost attlaga på min bil.Tyckt nog att det var lite rolig att göra jobbet själv i slutändan trots allt,samt lärorikt.Om man ska köpa en till bil så vet man var man ska titta
November 17, 201212 yr comment_122267 Nja jag hoppas att mitt "lilla" projekt kanske kan ge inspiration eller avskräcka men jag tror inte jag orkar med något liknande igen
November 17, 201212 yr comment_122268 Din bil blir grym.undrar om chassi blir orginal,kul att vi har liknande bilar, blir bilen klar till 2013.Ska följa ditt projektHälsningar Pär
November 20, 201212 yr Author comment_122395 Hej Pär. Om bilen blir klar 2013 det vet man inte,tror inte jag hinner att få denklar till sommaren kanske hösten om man har tur.Inga stora modefieringar,skivori bak och traction bars.Satt trummor i fram med där är det wilwood bromsar nu.så inga stora modefieringar har det blivit på undersidan.
January 31, 201312 yr Author comment_124171 Hej.Nu var det ett tag sedan det var nå nytt att visa.V-lådan är ihop monteradoch klar.Botten delen är också ihopsatt på motorn samt att topparna är hopmonterade,med lite tur så åker dom på i helgen. Lackeringen av bilen har kommit en bit den också,grund färg och en massa slipgrund.Christer/Gävle
February 7, 201312 yr comment_124319 Härligt det ser ut. Man får en helt annan känsla av bilen när det kommer lite färg på den också. Jag gjorde också så som du sade, att jag startade motorn i en vagn på golvet först och ställde in tändning och bränsle innan jag lyfte i den i bilen.Jag byggde en ram av 4-kantsprofiler och gjorde stöd till orginal motorfästen samt skruvade dit sprängkåpan bak utan turbin eller växellåda, just för att kunna använda startmotorn. Sedan ställde jag ett gammalt kyl framför som jag hade liggande samt byggde en lite batterihylla framför kylet. Och tog enkelt en bensindunk på golvet med en slang till pumpen. Lite ström till spolen, startknapp via relä till startmotorn och vips så kan sitta som en 7 årig pojke med en förvuxen ångmaskin och torrgasa
February 10, 201312 yr Author comment_124433 Hej.Blev ett motorstativ fixat i veckan,gjord ett t med fäste bak för lådan med tanke på attdet är en C6 som inte har en lös sprängkåpa.I går åkte motor och låda över i stativet.Så nu är det bara att fortsätta att montera ihop:thumbup:
February 21, 201312 yr Author comment_124755 Hej.Har inte hänt så mycket men det går framåtChrister/Gävle
February 22, 201312 yr comment_124783 OjOj vilken härlig motor, här ligger man i lääääääääääääääää, jag som trodde jag:crazy:.
February 24, 201312 yr Author comment_124820 Tack allihopa,hoppas att få fart på motorn i veckan.Håller på att dra lite bensinoch fixa batteri och fändning.Christer/Gävle
February 26, 201312 yr Author comment_124879 Hej.Nu har äntligen stunden kommit,körde in kamaxeln i går och tittade så attallt såg bra ut,var lite läckage från vatten pumpen så får nog ta och köpa en ny.(den tyckte inte om att ligga på hyllan för länge)Man blir som ett barn på nytt:D hur fränt som helst.
February 26, 201312 yr comment_124896 Hej.Nu har äntligen stunden kommit,körde in kamaxeln i går och tittade så attallt såg bra ut,var lite läckage från vatten pumpen så får nog ta och köpa en ny.(den tyckte inte om att ligga på hyllan för länge)Man blir som ett barn på nytt:D hur fränt som helst.Ser otroligt bra ut och måste kännas kalas! Snyggt jobbat
February 27, 201312 yr Author comment_124917 Hej.Ja nog känns det bra allt:D.Motorn är en 428 med en 1U vev,scat H-stakar med probe kolvar.Topparna är C8AE-h (ej GT )som är portade med 2.09 och 1.63 ventiler.Sitter även Erson rullvippor.Insuget är ett offenhausendual quad med 2st alldeles förstora förgasare (600cfm)Tändning är från Mallory och MSD.Det sitter ävenbeg. Hooker SuperComp headers – ceramic coated.Lite av delarna satt på när jag köpte bilen med motorn i.Kamaxeln är från compcam och är en 270S med duration 224 lyft .540 en mek. kam.Det var lite av det goda så att säga.Christer/Gävle
February 27, 201312 yr comment_124922 Ehh jahaaja risk för whiplash, tänk på fartkameror, ähh dom hinner inte ta någon bild.
February 27, 201312 yr comment_124925 Coooooooooooooool. Her ska det bli åka ;-)Er bilen en orginal CJ/SCJ eller........?MvhJohnB
February 27, 201312 yr Author comment_124928 kanske ingen whiplash men den går nog bättre en den motorn som satt i från fabriken somvar en 302 2v.Man får hoppas att det bli lite ryt i bilen.
February 27, 201312 yr comment_124930 .................Man får hoppas att det bli lite ryt i bilen. ;-)
July 10, 201311 yr Author comment_129049 Hej. Nu har den stora dagen kommit när bilen äntligen kom från lackeraren. Så nu är det bara att ta tjuren vid hornen och börja att montera alla delar. Kommer nog att montera motor och v-låda i första hand så det blir lite mer plats i garaget. Om det är någon som har lite goda råd om hur man enklast monterar en 428 med c6 så skriv gärna en rad.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.