Jump to content

Recommended Posts

Äntligen färdig med motorn,"bara"att stoppa i.Men vem vet något om vad som är enklast med just headersmonteringen på original GT-rör.Man måste ju kapa ändarna och svetsa dit dom ändar som följer med det nya systemet.Kan man göra det på plats när jag satt i motorn? :?: Eller har nån nåt annat bra att komma med?

Är det "shorty headers"? Köpte Headman till min 67a och de var ju skitfina... tills man fick se kopplingslänkaget på förarsidan... så de åkte ner i kartongen igen... Men ser ut att vara större kul-koppling än orginal så blir nog att byta en liten bit...

Ja. det är den korta modellen usa tillverkning.skall sitta fast i avgasrören med tre bultar. Nu är det ju 2 . Men man får väl kapa bort den gamla flänsen och svetsa dit den nya ändan,så borde det bli bra.Bäst skulle det vara om man kan kapa dom på plats.Får väl se när jag får i motorn,hur det ser ut.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...